Övrig teknik
3 023 ämnen i detta forum
-
Jag har nu bytt upp min picobelloosmos mot en annan som ger mer vatten, 380 liter.. På den sitter en flödesbegränsare/spolventil. Visst är det väl så att den spolar ren membranet och att den vid tillverkning av osmosvatten skall vara strypt samt att den ska sitta på skitvattenslangen?
-
- 2 svar
- 624 visningar
-
-
Hej jag har ett akvarium på 180 l och på sidan har jag ett 30 liters akvarium och det lilla akvariet ska bli en sump hade jag tänkt mig men jag fattar inte hur jag ska få vattnet att sugas upp och ner men har ni några tips hur jag ska Göra skriv gärna då och var jag kan köpa den där saken som ska suga upp och ner var kan jag få tag i en son och om ni kan förklara på ett lätt sät Tacksam för svar Med vänlig hälsning, oliwer
-
- 1 svar
- 624 visningar
-
-
Satt precis och tittade på deras saker och blev lite sugen på deras roterande munstycken.... (REVOLUTIONS)
-
- 0 svar
- 623 visningar
-
-
jag har en sump som innehåller ett fack på ca. 40 liter för färskvatten och en del med måtten 830x325x400 utan fack och jag vill ha lite tips och ideér på utformning och fack, elelr ska jag köra utan? det ska vara en AC 1000V Skummare, uv-c, nitratfilter, och Fosfatfilter i sumpen. vinnande förslag belönas med en folköl .
-
- 0 svar
- 622 visningar
-
-
Hej Har köpt en schuran jetstream kalkreaktor av en saltvattens vän har på guiden, tyvärr saknades manualer till den... Detta har vållat lite huvudbry...har hittat på tyska, men vad hjälper det ;0) Så någon som har en instruktion / installations manual till en schuran Jetstream 1 liggande? Gärna i pdf och kan skicka till conny@publicsound.se skulle det rädda dagen, veckan.. osv Mvh Conny
-
- 0 svar
- 621 visningar
-
-
Hej alla, någon som har svaret på vad som kan vara tokigt när min osmolator lever om så mycket? Tycker mig minnas att jag för ett tag sedan läste att det kan vara att man kopplat strömmen fel, hittar dock inte den tråden längre. Mvh Jens
-
- 3 svar
- 618 visningar
-
-
Hej! Jag har precis köpt fiskar som jag har hållt på att koppa i. Och jag har har en Deltec MCE500 skummare, sen efter koppningen så börjar den skumma jätte mkt. För mycket.. Och jag har strypt luft slangen för att minska den, det står ungefär klockan 2. Vad gör jag?? Uppskattar all hjälp!! Mvh Emil
-
- 4 svar
- 617 visningar
-
-
Behöver tips eller råd om doserpumpar. Är ATI bra (läs driftsäkra)???
-
- 4 svar
- 617 visningar
-
-
Någon som kört en theiling rollermat utan locket? Har en ståendes och ska installera sump på vårat lido 200, men får inte in den utan att ta bort locket.
-
Hej Jag har ett problem med min IKS Aquastar dator som låser. Jag kopplar in den, gör precis som det står när man ska reseta. Men det slutar med att den hamnar på MAIN MENU TIME FUNCTIONS och där är den låst. Hjälper inte att trycka på nåt.... Någon som har råkat ut för detta?
-
- 0 svar
- 615 visningar
-
-
Hittad en adapter och kommer inte ihåg vilken teknik tillhör, kan någon veta , tack !
-
- 2 svar
- 615 visningar
-
-
Har problem med min led rör (GHL profiluxsimu-L ) och undrar om någon kan hjälpa mig med inkopplingen igen. Alla trådar har släppt från enheten tyvärr. Dessa kabelfärger finns Orange Gul Grön Svart Brun Kopparfärgad Röd Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
-
- 3 svar
- 613 visningar
-
-
Jag har förstått att den är sjukt bra att ta bort partiklar från vattnet och att den tom. ska ta bort vita prick.... men tar den inte bort massa gött också?
-
-
- 1 svar
- 613 visningar
-
-
har ett WTW instrument men Ph elektroden är kass.<BR><BR>problemet är at WTW använder en "egen" kontakt typ större RCA kontakt .standard är vanligtvis med en BNC kontakt.<BR>vart kan man finna en ersättning till den ?eller möjligtvis en adapter till <BR>BNC.<BR>är inte så sugen på att köpa en svindyr orginal.
-
- 3 svar
- 612 visningar
-
-
Någon som vet var jag kan få tag på en ny sådan som bilden med samma kontakt? Kan inte mäta den eftersom den är kass. Ska den fungera som en brytare, av/på eller med olika motstånd? Är funktionen av/på kan jag bara sätta en flottör istället.
-
-
- 2 svar
- 611 visningar
-
-
Köpt en osmos, ska vattnet in där det står flow eller tvärtom...
-
- 1 svar
- 611 visningar
-
-
Tjenixen! Hadde tydligen vid ett tillfälle nämnt för mor min att jag önskade mig en refractometer så en sådan fick jag som födelsedagspresent idag Någon som använd följande instrument? PORTABLE REFRACTOMETER FOR SIMPLE AND ACCURATE MEASUREMENT OF SALINITY WITH AUTOMATIC TEMPERATURE COMPENSATION FUNCTION Complete with hard case, leatherette pouch, screwdriver and pipette dropper Finns för övrigt på http://www.deltecaquariumsolutions.com/documents/Sept06PricelistWEBVERSION.pdf /Henke
-
- 0 svar
- 611 visningar
-
-
-
-
Har beställt 12v osmolatorn med tre sensorer från Fish Street. Skulle det funka att byta ut 12v pumpen mot en magnetventil tro, var kan man hitta en sån? Tänkte koppla på den direkt på osmosen så man slipper momentet med påfyllning av osmostunnan. Jag räknar med en avdunstning på uppemot 5 liter/dag då räcker ju inte en 25 liters dunk särskilt länge. Har ifs ett 50 liters fat stående som kan användas (blir lite småtrångt i sumprummet), men då vill jag ha den på automatisk påfyllning, vi vet ju hur lätt det är att glömma stänga av påfyllningen till tunnan med blött golv som resultat. Räcker ju om man kan fylla den någon gång i veckan eller så, en digital veckotimer på en m…
-
- 3 svar
- 609 visningar
-
-
Funderar på ett nytt osmos. Vet någon om denna är bra eller finns det något prisvärt alternativ? http://rent-postevand.dk/shop/index.php?route=product/product&path=47_63&product_id=468 Har ett ganska stort silikatfilter att komplettera med.
-
- 1 svar
- 606 visningar
-
-
Foderautomat! Jag har just köpt en foderautomat av märket eheim. Detta för att jag ska kunna resa bort några dagar lite nu och då. Nu till mina funderingar som jag vill ha lite råd om. 1. Det finns ju en fläkt i den som ska hålla fodret torrt, Märker man på något sätt om den är i gång samt går den jämt? 2. Jag har öppnat locket till batterifacket 2 ggr och låsbläcket i plast börjar redan visa tecken på att gå av. Har ni haft det problemet?
-
- 2 svar
- 605 visningar
-
-
Vilken metod använder ni för att mata era regenererande reaktorer med vatten?
-
-
- 4 svar
- 605 visningar
-
-
Ska köpa en doserpump för Balling light. Har kollat lite på dessa pumpar, Grotech'en har kontrollerna på framsidan vilket jag tycker verkar bättre. Båda kan oxå styra en extra enhet med pumpar ommman skulle behöva det i framtiden. Sen undrar jag om Grotech's Corall A, B, C är sdamma sak som FM traceB spårämnen. Båda verkar inehålla ungifär samma sag. Kan man använda dom på samma sätt i ballinglösningarna?? Nått som GHL är bättre på?? Annars käns Grotech'en sjystare. Mest för att komntrollerna är lättare att komma åt när den står på hyllan inne i sumpskåpet....
-
- 0 svar
- 604 visningar
-
-
Har fått en hinna på ytan men har ingen sump. Är det någon som har provat Fluvals ytavrinning? Som denna http://www.pwss.se/product.php?productid=3380&cat=0&page=1
-
- 1 svar
- 604 visningar
-