Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fotografering

1. Started by Awa86,

Jag har 2 kameror en Canon eos 450d det är en systemkamera och den går inte filma med men efterföljarna till den kan det, den kräver ju lite testande av funktioner innan man får till rätt färger o så men resultaten blir skarpa och bra dessutom finns det ju billigare varianter av eos kamerorna som också ska vara bra. Många är dock rädda för att skaffa systemkameror eftersom att de verkar så avancerade men jag tycker att de är lättare då man inte behöver gå in i menyer och sådant för att ändra nåt det finns ju en knapp till det. En kompakt kamera har dessutom ofta mer begränsade val så man får nöja sig med sämre färgåtergivning och sådant. Det är ofta lättare att få bra …

• 12 svar
    • 2,6k visningar
  2. Started by boounce,

Jag undrar vilken kamera som är bäst för undervattensfoto. Jag har funderat mellan canon powershot D10 eller Olympus mju tough-8000. Alla tester skriver de olika så jag undrar om någon har erfarenhet/använt en av ovanstående. Ska använda den främst till udnervattensfoto i saltvatten. /Tess

• 12 svar
    • 5,7k visningar
  3. Started by Micke_Tj,

Vilket macro skulle ni rekommendera till en eos450D

• 10 svar
    • 2,6k visningar
  4. Started by ballsam,

Snubblade in på vimeo nu på jobbet å började kolla runt å tänkte att jag måste dela med mej av fynden. finns hur mycket schysst som hellst (fast det visste ni väl redan). provade att "bädda in den", men det funkade dåligt. lägger in en länk istället http://vimeo.com/groups/hddivevideos/videos/17755387

• 1 svar
    • 830 visningar
  5. jag skulle vilja ser era mest färgstarkaste Entacmaea quadricolor så man kan få en känsla på hur den kan se ut. Känns som att den röda på reeflex är photoshopad. jag testade och tog en gul/vit och ändrade den lite snabbt i photoshop ( 1min retusch och ja det var bara 1 min arbete) så här blev resultatet men det är ju fejk hur kan se verkligen se ut? om era bilder inte stämmer med hur ni upplever det förklara gärna skillnaderna mellan fotot och hur ni uppfattar den. påpekar igen att bilden ovan är fejk bilden ska se ut så här:

• 15 svar
    • 3,1k visningar
  6. Started by campokatt,

Har försökt på till några bra bilder på korallerna i blåljus. Men resultatet blir skit rent ut sagt. Starka kontraster, lila nästan utbrända fält och att bilderna blir rent ut sagt blå... Vilken vitbalans använder ni när ni fotar i blåljus? Har en Canon 7D och bra objektiv så det är nog inte en utrustningsfråga. Mer skit bakom spakarna..

• 3 svar
    • 2,1k visningar
  7. Started by oveb,

Håller på och försöka välja macro-lins till kameran. Det står emellan : Sigma 105 1:2.8 och Tamron SP 90 Frågan är : Vrider sig filtret på Tamron's plugg vid focusering ??? Vill gärna kunna använda polfilter utan strul med sånt. Det står inget om det i produktspec'en tyvärr. .

• 3 svar
    • 1,5k visningar
  8. Started by knabbuziak,

Vidarebefodrar inte länken för annat ändamål än för att andra ska kunna drägla lite över alla de bilder som jag suttit och stirrat på senaste halvtimmen. Färger i kombinationer som IAF jag inte sett nånsin innan, men gärna skulle se dagligen i mitt eget kar! http://www.reefland.com/forum/reef-hot-spot/26399-subscribe-thread-notified-new-wysiwyg-coral-frag-saltwater-fish.html

9. Started by Aqua_Max,

Information om Dugonger och en imponerande bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dugonger

• 2 svar
    • 897 visningar
  10. Started by BroderIsak,

Hittade den på youtube idag.

• 5 svar
    • 994 visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.