Gå till innehåll

visa er färgstarkaste Entacmaea quadricolor


patrikk

Rekommenderade inlägg

jag skulle vilja ser era mest färgstarkaste Entacmaea quadricolor så man kan få en känsla på hur den kan se ut. Känns som att den röda på reeflex är photoshopad.

jag testade och tog en gul/vit och ändrade den lite snabbt i photoshop ( 1min retusch och ja det var bara 1 min arbete) så här blev resultatet men det är ju fejk hur kan se verkligen se ut? om era bilder inte stämmer med hur ni upplever det förklara gärna skillnaderna mellan fotot och hur ni uppfattar den.

post-4894-14468927165247_thumb.jpg

påpekar igen att bilden ovan är fejk

bilden ska se ut så här:

post-4894-14468927165515_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så dålig på att fota men jag har en som är apelsinorange, en regnbåge med speckels och en neonrosa. Klart den är "fejk" eller så lyckades någon helt enkelt få till en jävligt bra bild men det är inte alltid det speglar verkligheten eller så har man fantastiskt ljus osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I "rätt" ljus med "rätt" vitbalans kan de nog fotografera sådär, svårt att säga om den verkligen ser ut sådär, brukar ju inte vara så vinröda-violett-tonade, känns lite som magi med vitbalans...

Norbergs är rätt fin i färgen tycker jag, tycker den är lite bättre i verkligheten än den här bilden han har tagit på den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vi snackade lite om clowner och anemoner och säljaren hade en jätte BTA i samma färg som han hade tagit från havet själv (om jag minns rätt) för en väldans massa år sen. Han hade småttingar av denna till salu.

Är säljaren i sverige?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...