SG Nyheter & Kungörelser
Ett forum där Saltvattensguidens moderatorer kan skriva när nånting speciellt har skett eller kommer att ske.
82 ämnen i detta forum
-
Funktionen "Markera som såld" är åter i drift. Man kan markera en annons som såld, köpt, bytt eller skänkt i respektive underforum.
-
Bästa forumsanvändare Dessvärre fick vi ett tekniskt fel på vårt anti-spam program som skall förhindra att spammare kan bli medlemmar. Detta har dessvärre resulterat i att många användare fått spam. Vi har bannat 15 användare och ni behöver inte rapportera detta till oss. Ta bara bort dessa spam meddelanden. Vi ber om ursäkt för detta och vi gör vårt bästa för att det inte skall hända igen. // Fredrik Ordförande för Saltvattensguiden Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Lite omändring har skett i toppmenyn. Följande har flyttats. Klubbar har blivit inflyttad under Bläddra Topplista har blivit inflyttad under Aktivitet
-
Bästa akvarister! Vi arbetar aktivt med att göra vårt forum till en bättre plats och värna om vår hobby. Saltvattensguiden är en ideell förening, som driver detta forum. Vår avsikt är att främja vår hobbyn genom detta forum. Nedan är en liten sammanfattning vad som händer just nu på forumet. · Nybörjarguiden är nästan helt färdig och kommer bli tillgänglig för våra annonsörer. Under vilket format och tillgänglighet är i nuläget inte fastställt. · Vi har för avsikt att testa Quiz-funktionen efter årsskiftet, där man får svara på några frågor kring saltvattenshobbyn. · 3e upplagan av Saltvattensblade…
-
Hej. Alla stödjande medlemmar får helt gratis tillgång till min kalkylator jag precis byggt. Ett skäl av många att stödja SG. Här är en ”screenshot" hur den ser ut, samt länk till artikelregistret där den ligger. /Jonas Roman
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej alla forumsmedlemmar! Vi behöver åter igen få in nya medlemmar till vår förening med nya energi som vill driva detta forum framåt. Du behöver absolut inte vara en duktig/erfaren akvarist, utan ditt engagemang är viktigare. SG fungerar som så att vi har medlemmar som driver sajten och föreningen framåt och för att bli medlem måste man bli inröstad i föreningen (att betala in pengar som stödjande medlem på forumet gör alltså inte att man blir medlem i själva föreningen). I prinicp varje år väljer någon/några medlemmar att lämna föreningen och vi tar då in nya ansökningar. Vi är ett gäng killar (ja ni läste rätt, inga tjejer i föreningen för…
-
Lasse Forsberg har fått en del uppmärksamhet genom åren exempelvis nu senast med Akvariets Oscar. Vi i styrelsen för SG vill även vi visa vår enorma uppskattning för Lasse. detta gör vi genom att utnämna Lasse till Hedersmedlem i SG. Att vara hedersmedlem innebär att man får statusen "Jag stödjer SG" resten av livet utan att betala. Man får också en PM-box som rymmer 10.000 st PM. Dessutom får man en fin liten flagga med titeln "Hedersmedlem" under sitt namn här på SG. Sedan tidigare finns en person som är hedersmedlem och det är Christian Wrang som en gång i tiden startade SG innan han så småningom överlät sajten till föreningen Saltvattensguiden.se. Bästa hälsningar, St…
-
Bästa forumsanvändare! Nu har jag varit ordförande i ca ett år för föreningen Saltvattensguiden.se och jag tänkte ta tillfälle i akt och berätta lite vad som pågår "bakom kulisserna". Aktiviteten på forumet har varit stabil de sista 3 åren. Innan dess hade vi ett par år med väldigt hög aktivitet med många annonsörer och Stödjande medlemmar. Dock har vi tappat en del användare, eller rättare sagt, jag tror att många nybörjare hamnar på sociala medier istället för att går med på "guiden". Anledningen till detta tror jag att exempelvis Facebook är mer lättillgängligt. Jag tror aldrig vi kommer kunna mäta oss med deras tillgänglighet, så vi mås…
-
ny artikel från mig, skall fila lite på den men den får duga så länge /Jonas
-
- 0 svar
- 9,8k visningar
- 1 följare
-
-
Efter vårt årsmöte så har organisationen ändrats en del. Några har lämnat föreningen och några nya har kommit in. Vi vill tacka @izfisk för hans arbete som föreningens medlemsansvarig. @kaptenen som tidigare var moderator tar nu över som medlemsansvarig. Vi vill även rikta ett stort tack till @freguz för hans insatser genom åren för forumet. Föreningen har fått två nya moderatorer i @MattiasN och @Thomas Salt. Vi vill vidareutveckla forumet till en plattform dit Sveriges men även nordens saltvattensakvarister kan vända sig för att få råd och tips. Ordförande: Nike83 Kassör: Tribiani Tekniskt ansvarig: ormet Medlemsansvarig: kapt…
-
Efter vårt årsmöte så har organisationen ändrats en del. Några har lämnat föreningen och några nya har kommit in. Vi vill tacka ormet för hans arbete som föreningens ordförande. Nu jobbar ormet vidare som tekniskt ansvarig istället. Nike83 tar över som ordförande och vi önskar honom lycka till. Vi vill även rikta ett stort tack till Genne, Moose, BatmanGefle och Colan för deras insatser för föreningen och för forumet. Ordförande: Nike83 Kassör: Tribiani Tekniskt ansvarig: ormet Medlemsansvarig: izfisk Annonsörsansvarig: danne031 Moderator: Vidofner Moderator: irwin_fletch Moderator: kaptenen Webbutvecklare: freguz …
-
Nu kan man skapa en egen klubb i Saltvattensguidens forum. Om man till exempel har en lokal akvarieförening så kan man ha en gemensam samlingsplats här på Saltvattensguiden. Saltvattensguidens forumregler även i klubbarna. Klubbarna hittar man bland flikarna överst på sidan eller klicka här.
-
Vi kommer göra underhåll på sajten på Söndag den 27:e Januari med start klockan 18:00. Det är dags för en ny version av forumprogramvaran. Vi uppskattar ca 2 timmars arbete för detta och under den tiden kommer forumet inte vara åtkomligt.
-
Hej alla forumsmedlemmar! 2018 ser ett utökat behov av medlemmar i föreningen som vill hjälpa till att driva Saltvattensguiden framåt. SG fungerar som så att vi har medlemmar som driver sajten och föreningen framåt och för att bli medlem måste man bli inröstad i föreningen (att betala in pengar som stödjande medlem på forumet gör alltså inte att man blir medlem i själva föreningen). I prinicp varje år väljer någon/några medlemmar att lämna föreningen och vi tar då in nya ansökningar. Vi är ett gäng killar (ja ni läste rätt, inga tjejer i föreningen för tillfället) med god stämning och ett stort intresse för detta forum och NU är chansen DIN att vara med …
-
Stig Ljunggren har genom åren bidragit enormt till saltvattensguiden.se. Både till forumet och föreningen men även till saltvattensakvarister i hela Sverige. Vi i styrelsen för SG vill visa vår uppskattning för Stig. Detta gör vi genom att utnämna Stig till Hedersmedlem i SG. Att vara hedersmedlem innebär att man får statusen "Jag stödjer SG" resten av livet utan att betala. Dessutom får man en fin liten flagga med titeln "Hedersmedlem" under sitt namn här på SG. Sedan tidigare finns 2 personer som är hedersmedlem och det är Christian Wrang & Lasse Forsberg. Bästa hälsningar, …
-
-
- 26 svar
- 91,7k visningar
-
-
Från onsdagen den 31/5 klockan 23.30 och cirka ett dygn framåt kommer Köp & Sälj att vara nedstängt. Annonsforumet kommer att göras om så att det liknar det gamla utseendet med kategorier istället för prefix. Taggarna kommer att finnas kvar för att lättare kunna hitta specifika annonser. Alla annonser behöver flyttas in under respektive kategori. Vi hoppas att detta kommer att förenkla Köp & Sälj. /Saltvattensguiden
-
-
- 15 svar
- 18,8k visningar
-
-
Hej alla glada saltvattensakvarister. Jag har det stora nöjet att informera er om att vi i föreningen fått en ny redaktör. Jonas Roman blev i söndags invald som redaktör och kommer framgent arbeta med våra artiklar och annat redaktionellt innehåll. Vi är mycket nöjda med denna rekrytering och hopppas & tror att detta kommer vara mycket positivt för saltvattensguiden. Mvh Styrelsen.
-
-
- 1 svar
- 13,3k visningar
-
-
Hej alla forumsmedlemmar! 2017 har fått en flygande start och vi ser nu fram emot att bli ännu bätttre! SG fungerar som så att vi har medlemmar som driver sajten och föreningen framåt och för att bli medlem måste man bli inröstad i föreningen (att betala in pengar som stödjande medlem på forumet gör alltså inte att man blir medlem i själva föreningen). I prinicp varje år väljer någon/några medlemmar att lämna föreningen och vi tar då in nya ansökningar. Vi är ett gäng killar (ja ni läste rätt, inga tjejer i föreningen för tillfället) med god stämning och ett stort intresse för detta forum och NU är chansen DIN att vara med och forma SG framöver. Vi vill a…
-
- 0 svar
- 13,5k visningar
-
-
Nu finns det en ny funktion där man kan lägga in var man bor. Ett väldigt praktiskt hjälpmedel för att hitta andra saltisar i sin närhet. Här går det även att hitta våra annonsörer. Medlemskartan hittar du under Om SG eller via denna länk -->. En liten manual håller på att sättas ihop och kommer att finnas under Artiklar -> Guider -> Forumguider när den är klar. Länk --> Man måste vara registrerad på SG för att kunna se Medlemskartan.
-
-
- 11 svar
- 9,1k visningar
-
-
Vi kommer göra underhåll på sajten från 20:00 & framåt. Vår plan är att vara åter klockan 23:00 om inga problem uppstår. Mvh Styrelsen
-
-
- 5 svar
- 14k visningar
-
-
IPS 4.1.12 är på väg med många buggfixar men även förbättringar i Aktivitetsflödet under "Vad är nytt" och en förbättrad sökfunktion. Läs mer här (på engelska)
-
- 4 svar
- 8,3k visningar
-
-
Vi testar med att lägga till en möjlighet att söka via Google. Det här är bara ett första test så att det kan komma att finjusteras. Skriv in sökordet/sökorden och tryck på den gröna knappen med förstoringsglaset. Vill man stänga sökrutan igen så trycker man på krysset (som är markerat på bilden).
-
-
- 4 svar
- 9,6k visningar
-
-
Nu ligger våra artiklar uppe. De flesta är hämtade från det gamla forumet men förhoppningsvis tillkommer det nya efter hand. Det kommer även att finnas olika guider som kan vara nyttiga speciellt för nya användare. Vill du få in en artikel så skicka ett pm till mig (Tribiani) så lägger jag upp den nu i början. Artiklarna hittar du i menyn längst upp på sidan.
-
-
- 1 svar
- 8,2k visningar
-
-
Hej alla forumsmedlemmar! 2016 har snart nått halvtid och i styrelsen för SG jobbas det med valberedning inför verksamhetsåret 2017. SG fungerar som så att vi har medlemmar som driver sajten och föreningen framåt och för att bli medlem måste man bli inröstad i föreningen (att betala in pengar som stödjande medlem på forumet gör alltså inte att man blir medlem i själva föreningen). I prinicp varje år väljer någon/några medlemmar att lämna föreningen och vi tar då in nya ansökningar. Vi är ett gäng killar (ja ni läste rätt, inga tjejer i föreningen för tillfället) med god stämning och ett stort intresse för detta forum och NU är chansen DIN att vara med och forma SG fr…
-
- 3 svar
- 13,8k visningar
-
-
Vet inte om detta hamnar rätt, Gjorde mitt första inlägg idag, vilket ovanpå allt blev dubbelinlägg. Såg att man kan lägga till taggar. Hade det inte varit bra om man fick en droplista på vilka taggar som finns? Jag vet i varjefall inte vad jag ska knappa in för att få tillgängliga taggar som är lämpliga för just mitt inlägg. Mvh Kim
-
- 1 svar
- 8,2k visningar
-