Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  1. Started by Xanrag,

Vilken returpump rekommenderas som går att styras med ProfiLux? Det som verkar klart enklast styra är Tunze så jag köpte alla streamerpumpar m.m. av det märket (med styrningsmöjligheter) och dom hade även en returpump med styrningsmöjlighet (1073.50) men den kanske är i svagaste laget? ( Flow rate: 1,100 to 3,000 l/h ) I dagsläget kör jag med en Jebao DCT-6000 på halvvarv, så hmm. Det känns rätt oklart vilka pumpar som går styra med 0-10V och då behöver man antagligen köpa en GHL PumpControl 1 också..

• 1 svar
    • 1,2k visningar
  2. Started by PasiLu,

Någon som har en susning ifall en Robo-tank fungerar i EU? Verkar lite som att pilla på bilstereon och pilla fram det perfekta....

• 0 svar
    • 2,4k visningar
  3. Vi har blivit mer och mer beroende av våra automatiska mätare och sensorer under de senaste åren. Dessa är dock bara värdefulla om de är kalibrerade och visar rätt värde. Det är därför att rekommendera att kalibrera sina ph-, orp- och conductivity sensorer i alla fall varannan månad helst oftare. När man gör detta är det viktigt att kalibreringsvätskorna är rätt tempererade, inte gått ut samt inte blivit kontaminerade. Det sista kan ske om man använder samma vätska vid flera tillfällen. Det är därför att rekommendera att dels tvätta av sensorn innan den kalibreras i rodi vatten/ättika samt använda nya kalibreringsvätskor. Detta kan dock bli dyrt då värskorna kostar mella…

4. Started by OR20,

Vi vill väl alla spara lite pengar i den här dyra hobbyn och det går att göra på olika sätt. Här kommer ett sätt som flera av er säkert vet om men kanske någon av er kan finna lite intressant. Som lite bakgrund så är jag inne på min tredje GHL Profilux dator (P2 plus, P3.1 och P4) alla har fungerat väldigt bra och jag har egentligen bara uppgraderat för att få till någon förnyelse eller för att slippa jobba i olika styrprogram. Trots att min Profilux 2 plus fungerade perfekt så var det för några månader dags att rensa bort dem. Det var väl ingen som ville köpa den tänkte jag och slängde den. Men innan den hamnade i elektronik insamlingen så plockade jag bort de …

5. Started by Kimozabe,

Någon som vet hur man stänger av ljudet vid manövrering via knapparna på profilux4? Mvh Kim

• Gilla
    • 4 svar
    • 3,1k visningar
  6. Hej,Jag har läst mig till att man kan styra en kalciumreaktor baserat på GHL KH directors värden genom att GHL Profilux datorn ökar/sänker PH värdet i reaktorkammaren genom öppna/stänga CO2 ventilen. Då man med en GHL MAXI doser kan ställa in hastigheten på motorn och därigenom volymen per minut så undrar jag om det skulle gå att styra hur mycket ämnen man tillsätter istället för att öka potensen i det som tillsätts? Mao öka genomflödet men hålla samma styrka eller ha konstant flöde men öka mängden KH/liter? Anledningen till min fråga är att jag inte vill sänka PH för mycket då det riskerar att lösa upp alla media och göra det till välling.

• 0 svar
    • 842 visningar
  7. Någon här som kör/kört sin belysning genom profiluxen? Jag har Philips Coralcare som jag vill köra genom profilux 4 med en LBF-AP. Har snurrat runt i dom olika menyerna men det jag hittat är typ att jag ska ange vilka dioder jag har etc. Trodde det bara skulle vara att gå in och välja vitljus, antal procent och tidpunkt och sen samma på blått? Är det för mycket strul så kör jag genom Philips egna program och en laptop. Mvh Kim

• 1 svar
    • 3k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.