Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

721-1199 liter

1. Hej här är mitt senaste akvarieprojekt ca 800 liter botten är 150x80 med två vinklade hörn i framkant med sidorutor 60 cm, höjden är 72 cm med ca 67 cm vatten höjd. Ytavrinning. Akvariet är inbyggt i en alkov i lägenheten. Börjar med en bild från idag, jag har bilder av byggandet och mera detaljer i kommande inlägg.

• 37 svar
    • 11,4k visningar
  2. Started by pwin,

För att få lite historia i beskrivningen av mitt akvarium så startar jag med bilder från mars-06. Först några redan visade bilder med 2 st 250W Radium 20000K tända.

3. Started by Capote,

Eftersom jag inte hade hittat SG när jag satte upp min senaste burk så får det bli lite historik här till att börja med. Alltid kan det väl hjälpa någon till någon idé eller slippa göra något av mina misstag. Före den här burken hade jag haft olika saltvattensakvarier i 15 år. T.ex. ett rovdjursakvarium med en mycket stor muräna och sist ett fyrkantigt revakvarium på 1x1x1 m. Efter en kalkmixerkrasch som dödade det mesta tog jag ett uppehåll på över ett år. Efter ombygge hemma så hittade jag en lämplig plats cirka 2 meter bred för en ny burk. Mellan en vägg och en dörr. Jag ville inte få en "gång" vid dörren så det fick bli en sned ruta på ena kortändan. När jag satt och…

4. Started by salar,

Mitt 750 liters akvarium. I det simmar bland annat en fet sohal. Lite blandade mjuk och stenkoraller. I sumpen står min nya Bubbelking och skummar på. Ballingmetoden tillämpas sedan tio år tillbaka.

5. Started by stigigemla,

Jag kommer att i den här tråden följa upp (om)bygget av mitt nya saltkar. Kommentarer är välkomna. Storleken är 294 x 84 cm och 62 högt. Nu håller jag på att ta ur det sista gruset och frigolitinredningen. Det är några repor i frontglaset så jag funderar på att vända det om med baksidan fram.

6. Started by Marcus S,

Tjenare, brukar inte skriva så mycket i forumet, men tänkte dela med mig lite av mitt pågående projekt. Håller på att bygga ett inbyggt 1300 liters akvarium i vårt vardagsrum. Har ganska så begränsat med utrymme för alla tekniska apparaturer varför jag måste tänka kompakt när det gäller att få plats med alla ting. Har bifogat en bild som jag ritat IronCAD. Hela akvariuet skall byggas in och ha luckor på framsida. Skulle helst vilja ha ett helt rum att tillgodo på baksida, men min sambo tillät inte detta ;(. Vi har nämligen precis byggt ett nytt hus och haft fördelen att projektera in akvariet från början. Har golvbrunn i plattan och ventilation i tak och väggar kopplat t…

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.