Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

salar

Stödjande medlem
  • Gick med

  • Senaste besök

All aktivitet

  1. Stigande salthalt e det inget problem med tyckte jag testade balling i +10 år,vad det gäller doseringen så kommer man ALLTID att få mäta av o justera det.inget i karet tar skada om det ena kemikalien doseras lite mera under en justering av värdet.Patrik Ramq om du kör en reaktor och ligger lågt på tex Ca så kan du utan problem tillsätta Calciumclorid utan att oroa dig för cloriden
  2. Pwin jag har inga problem med mitt kar,hänvisar bara vad jag läst.Men att i dagläget kan man bara be att ZEOvit användarna tar det vackert med alla tillsatser.Patrik
  3. Jörgen jag kör ca 5 droppar i veckan med Eisenkonzentrat,gynnar skit alger o stoppar tillväxten på korallerna men får dina gröna att se bra ut.Ta det lungt med järnet.Patrik
  4. Det är alltid bra att ha lyset släckt när man får nya fiskar i karet,fiskarna får inte lika mycket stress när det är mörkt.Patrik
  5. E det därför du har 2st burkar Calle för att din 3:e ska bli enorm.In med 2st fyrbenta till så får du nog köpa ett kar på minst 1500 liter.Patrik
  6. Stig min kompis har kört fosfat remover för mer än vad stenen kostade,vad jag vill säga e att det kan kosta mer än det smakar,vad vet vi om den som säljer har tex kört koppar medicin i sitt kar.Det kan bli lite som att köpa en bil på solvallas parkering.Patrik
  7. Det e sant Jörgen ,men hur tror du stenen över lag e på beg marknaden hära på SG?Skulle du själv köpa o lägga i din burk om du inte känner personen eller sett burken live,jag tror inte de.Patrik
  8. Akkibat ett tips om du jagar beg prylar e.Akvarium ok att köpa beg men ofta kostar ett nytt några tusen kronor billigare än golvet som måste bytas om det läcker.Osmos e i dag så billiga nya att den som säljer den redan kört länge nog med den.Skummare o pumpar o UV här kan man göra stora klipp gäller även belysning,men MH lampan har nog brunnit längre än vad säjaren uppger.Och nu ska jag sticka ut hakan lite,beg sten e inte värd 1 krona kilot.Patrik Har även sett anonser med INKÖRT vatten
  9. Bra tråd Christer,det e en finger visning att hobbyn inte e gratis när man siktar på +1000 liter.En annan grej e att vi som inte har råd får slippa läsa om alla juniorer som har "guldbyxor". Ett 70tals program hette pojken med guldbyxorna om jag inte missminner mig.Patrik
  10. Janne jag ligger på 0.2 ml morgon och kväll nu,ska bli kul med Hannan .Patrik
  11. När dom klassiska ge gärnet simmningarna börjar lite innan MH arna släcks så synns det inga andra fiskar i burken och ibland blir det en del ofrivilliga fraggar på köpet.Janne kan det va att han vill ha en större dos av ZS2.Patrik
  12. Crille jag fuskar inte jag har bara kört på sparlåga ca50% av rekomenderad dos och det går bra.Patrik
  13. Med mitt matande Janne så blir det nog en del nitrat,du vet ju att din "lilla" fisk e som en liten tiggare så fort han ser mig kommer det en skvätt vatten på golvet och då matar jag,han styr mig värre än min sambo.Patrik
  14. Ja vet inte Janne med nitrat metoden, men den verkar funka för vissa.Hur gick det med revet hemma vid?Fick du någon stil på det.Patrik
  15. Crille det börjar bli dax för "upp till bevis" med ditt ZEOvit kar.Bilder med grymma färger tack.Patrik
  16. Jörgen ta det vackert med flödet i reaktorn så du inte åker på RTN,STN,och framförallt mindre droppar än va som hänvisas av alla preparat.Kör en mjukstart.Patrik
  17. Allvaret står du för Mikael, det e sist du o din plånbok som e avgörande vad du ska ha.Men min åsikt e bättre med ett mindre kar som sköts väl en ett större som inte sköts väl.Och väl menar jag att inte pengarna räcker till.Patrik
  18. Henrik att byta vatten e bara tillgodo för allt som lever i ditt kar,att det sedan låter att dom mindre erfarna ska byta, men inte dom erfarna.Dom erfarna jag känner ligger som jag själv på ca 10% i veckan.Patrik
  19. Tyvär så lämnar den Japanska val flottan hamn i dag söndag,för att bedriva "forsknings jakt" på ett 50 tal knölvalar. Låter lite illa tycker jag.Patrik
  20. Kul projekt Mikael,hoppas det inte slutar som 9 av 10 projekt som folk planerar dvs att det inte blir något av det.Så stora kar kostar en del att dra igång.Go for it.Patrik
  21. Stefan det e lite som med vodka ,att dricker man mycket så blir lätt blek dagen efter.Patrik
  22. Om jag säger så här da Björn,att det är förmodligen samma produkt,jag har luktat,känt och testat i reaktorn utan någon skillnad.Patrik
  23. Rang e KZ zeolit något annat än Fauna marins zeolit?Vad bygger du din erfarenhet på att den e bättre?Har du använt båda märkena? Patrik
  24. salar svarade pimo i ämne ZEOvit
    Vad e det som du tycker blivit bättre? vad e PE.Patrik

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.