Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

salar

Stödjande medlem
  • Gick med

  • Senaste besök

All aktivitet

  1. Jens.Jag som e gammal balling brukare o van att hantera en våg kör med 1,5kg korall bitar och 150 gram med KZ magnesium typ granulat.men jag tror att någonstans mellan 10-15% e lagom.Patrik
  2. Hej Marcus jag vet inte men jag tycker nog att 35 liter e för litet för en clown fisk
  3. Här är lite fler bilder för den intresserade. Mina Clowner har rom igen för tusende gången. Här är en gammal tråd med en filmsnutt på dem när de leker Film, lek på mina clowner
  4. Det börjar nog bli dax för en pub kväll snart eller ett besök på skansen o mat o öl efter.Patrik
  5. Ja Janne det blir bara bättre för varje byte av zeoviten men tyvär förlorade jag den handbolls stora korallen jag fick av dig.Patrik
  6. Inga bra bilder, men det är vad min kamera klarar att åstakomma.
  7. Janne har du möblerat om revet sen jag va hos dig?Väntar med spänning på och se en sådan öppen lösning av karet med det djup du har på burken.Patrik
  8. En lika dålig bild till.
  9. Två lika dåliga bilder till har jag men ska lura över Hb mannen för en pub runda o då får han ta några bilder med full belysning.Patrik
  10. Du får väl ta o komma över någon dag Adddo .Patrik
  11. Ja det är ingen billig skummare BK. Men det e nog som en billig gitarr e ful o låter skit om den inte kostar något.Patrik
  12. Klockrent Lasse det e så jag gör med mitt ut vatten ur reaktorn.Patrik
  13. Har bara en liten fråga Daniel va va det som fick dig att handla av honom från början?Du e väl stockholmare o det finns ju några butiker närmare.Sen att ta fisken på flygplatsen e för mig som att köpa en bil på solvallas parkering utan att bli blåst på både stålar o kvalite.Patrik
  14. Janne vågar du verkligen lämna korallen-zucht droppar efter dom bilderna? Tror nog att fauna marins droppar e minst lika bra men du får även hära bli test pilot.Patrik
  15. J.Svärd det är klart att du ska ha så mycket levande sten du bara kan i karet ,det ger ett klart mycket mera naturligt utsende än att ha fina fiskar som vare sig kan gömma sig eller ha något att beta på.Sen om stenen som vissa säger bara e en källa till glas rosor och dålig som nedbrytare så e det mycket trevligare att se en fisk simma bland sten än runt ett nitratfilter.Patrik
  16. Såg en på JR för typ 8 år sedan o då var priset 10000 + men om jag inte mins fel så e det svårt att få tag på en sådan.Tror även att Fredrik som har JR nu har den i sin burk hemma.Patrik
  17. EU Uffe .Tanka din gula fara o gasa men spara kvittot om tullen vill titta .Patrik
  18. Jag tror att JR fick in sådana nakensnäckor i förra veckan.
  19. Klart att du inte ska tveka till att handla i tyskland,men jag tror att saltet blir väldigt dyrt om du inte köper en hel pall.Att bara köpa en hink e inte någon vidare ide.
  20. Kan hålla med att det skiljer i pris på våra butiker men forumet e inte någon leta billigast funktion för mig iallafall,att sedan nätbutiker e billigare än butik med personal och levande e väl ganska självklart.Jag tycker bara att det e lite väl mycket tjat om priser ibland.
  21. Tror inte det finns underlag i sverige för en sida till om saltvatten,men som SG har blivit på senare tid med ett lite råare språk om olika metoder,mirakel medel etc.så vore det bra om folk läste lite mera än att bara dissa varandras metoder.Lite mera fakta o förklaringar för det e nog en heldel nybörjare som har svårt att förstå allt på en gång.Sen tycker jag att vi borde ta lite mera hänsyn tillvåra annonsörer som degar för sina annonser här på sidan för det e många länkar till div billigare butiker som får gratis reklam hela tiden.En liten fråga Wrang vad säger dom som betalar för sin reklam på SG när det hela tiden e ett tjat om var man köper billigast i Tyskland.Det jagas så mycket i dag att snart e det nog till att köpa fisk o koraller på nätbutik.
  22. Watter jag har testat BLV 14000k i min burk o det e som Svärd säger dom e snygga i färg tempraturen.Och jag menar att jag bara testat dom men dom ska monteras i veckan om min nya huv e klar/ Patrik
  23. J.Svärd vad e skillnaden på vodka och Zeostart? I ett akvarium som redan e i drift med koraller o fisk och e high nutrient load så föreskriver ZEO guiden 1ml per 100 gallons i 2 veckor där efter 1ml per 200 gallons.Och sedan när man fått ner Nit,Fos så e det 0,5-1ml per 250 gallon,så för mig låter 2,5 ml per 100 liter en skaplig dos./Patrik
  24. Judas jag tycker du ska köpa dina lampor av en lokal butik även om det e några spänn dyrare.Det skadar inte o fråga om priset hära i sverige .Det är nog på lite dyrare grejer man kan spara någon krona men på det mesta har dom svenska butikerna bra priser och framförallt gäller garantin,konsument köplagen,det e ingen lek att ha med posten o göra när ett paket e postat från utlandet och grejerna e trasiga / Patrik
  25. Det är inget konstigt alls att ha alger med bra vatten värden o bra tillväxt på korallerna,stenen e nog boven och det ända e nog att vänta ut näringen i stenen som e bunden där.1 månad 1 år det är tyvär bara tålamod som vi har för lite av för att få det perfekta akvariet. /Patrik

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.