papi Postat 1 april 2007 Postat 1 april 2007 Jag har ett par Xenior på mindre stenar som jag skulle vilja flytta till en större sten. Kan man det och i så fall hur får man loss den från stenen? Citera
uffe2 Postat 1 april 2007 Postat 1 april 2007 Ett bra sätt är att ta en vanlig matkniv (slö) och bänd loss Xenian ifrån ls,genom att vicka på kniven.Tag inte en vass kniv för då skadar du Xenian.Jag har ett par Xenior på mindre stenar som jag skulle vilja flytta till en större sten. Kan man och i så fall hur får man loss den från stenen? Citera
Sillen Postat 2 april 2007 Postat 2 april 2007 Uffes variant går alldeles utmärkt. Problemet är att det inte alltid går att komma åt där xenian växer. Hur gör man då? Själv brukar jag ta tag i xenian och slita loss den från stenen. Då den är livskraftig funkar det utmärkt så också. Vill du utöka din mängd xenia klipper du av den och sätter fast den avklipta där du vill ha xenia och det som blir kvar på stenen börjar växa igen! Citera
wrang Postat 2 april 2007 Postat 2 april 2007 När jag gjorde ett vattebyte i veckan så sög jag lossa min pumpande xenia. Vet ej om det var skott/avläggare som var lösa eller om det var bara att de satt fast dåligt. men annars så är det som de andra säger man får bända lite försiktigt Citera
BAminoff Postat 2 april 2007 Postat 2 april 2007 Om det går att flytta de små stenarna kan man lägga dom vid dom stora så klättrar Xenian över så småningom, inget våld alls. Man får lägga stenarna så att xenian vidrör dom större stenarna.MVH BA Citera
papi Postat 2 april 2007 Författare Postat 2 april 2007 Det verkar som man kan göra nästan hur som helst då Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.