Dimorb Postat 19 maj 2004 Dela Postat 19 maj 2004 Hejsan.Tänkte bara höra hur det ligger till med denna underbart fina fisk.Behöver den verkligen så mycket sten som det sägs? Går det att få dem att äta "vanligt" foder? Konkurrerar de om föda med t.ex Kirurg fiskar/Dvärgkejsare?Vad är ett normalt stycke pris? Var kan man köpa dem?Om man har mycket koraller på stenen kan man ändå tillgodo räkna sig kg antalet sten i akvariet? Eller är det ytan på stenen som är viktig för att de skall finna föda?tacksam för snabba svar. Skall hämta ett komplett akvarie snart och funderar på att inhandla en eller 2 mandarinfiskar på vägen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 19 maj 2004 Dela Postat 19 maj 2004 Hej!Vet inte om du har läst det svar som jag hade fått till min fråga några dagar sen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 1332&PN=1Hoppas det ät till nån hjälp./Vahagn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 19 maj 2004 Författare Dela Postat 19 maj 2004 Perfekt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gabbi Postat 21 maj 2004 Dela Postat 21 maj 2004 Vill dock varna lite också. Har läst här på forumet att en del har haft dem med framgång, och det är bara att gratulera, men jag får in MÅNGA svultna mandariner till jobbet från förtvivlade ägare som inte vill se dem svälta mer. Dessa mandariner har inte tagit någon sorts foder, utan kräver mycket sten för att kunna hitta mat. Jag skulle gissa att de 50 kg som nämns här och där är en aning i underkant rent av. De mandariner jag sett som gått i 100-200 kg sten har däremot varit rätt klotrunda och glada.mvhGabbi Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 21 maj 2004 Författare Dela Postat 21 maj 2004 Mitt kar kommer innehålla ca 100 kg från början hade tänkt utöka efter hand. Men sen kommer det att vara en hel del koraller på stenarna spelar det någon roll?Menar ytan blir ju mindre för fisken att beta på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 22 maj 2004 Dela Postat 22 maj 2004 Jag har en ny inköpt mandarinfisk och jag har tyvärr bara 30kg LS, fast jag ser att han äter fryst artemia. så jag hoppas att det ska gå bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.