Gå till innehåll

Mandarin Fisk, Synchiropus splendidus


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Hejsan.

Tänkte bara höra hur det ligger till med denna underbart fina fisk.

Behöver den verkligen så mycket sten som det sägs? Går det att få dem att äta "vanligt" foder?

Konkurrerar de om föda med t.ex Kirurg fiskar/Dvärgkejsare?

Vad är ett normalt stycke pris? Var kan man köpa dem?

Om man har mycket koraller på stenen kan man ändå tillgodo räkna sig kg antalet sten i akvariet? Eller är det ytan på stenen som är viktig för att de skall finna föda?

tacksam för snabba svar. Skall hämta ett komplett akvarie snart och funderar på att inhandla en eller 2 mandarinfiskar på vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill dock varna lite också. Har läst här på forumet att en del har haft dem med framgång, och det är bara att gratulera, men jag får in MÅNGA svultna mandariner till jobbet från förtvivlade ägare som inte vill se dem svälta mer. Dessa mandariner har inte tagit någon sorts foder, utan kräver mycket sten för att kunna hitta mat. Jag skulle gissa att de 50 kg som nämns här och där är en aning i underkant rent av. De mandariner jag sett som gått i 100-200 kg sten har däremot varit rätt klotrunda och glada.

mvh

Gabbi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar kommer innehålla ca 100 kg från början hade tänkt utöka efter hand.

Men sen kommer det att vara en hel del koraller på stenarna spelar det någon roll?

Menar ytan blir ju mindre för fisken att beta på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...