ungsgard Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Har tidigare skrivit om min clownfisk som beter sig lite konstigt, äter inte och haller sig i ett hörn. Nu pa morgonen har jag sett att den har som en bubbla pa det ena ögat och det andra ögat ser ut som om det star ut och är större, Hjälp! Vad kan jag göra???-sjuk Citera
papi Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Om du inte får några bättre tips kan det kanske vara värt att testa med antibiotika, (Flagyl mot anaeroba bakterier) Du bör väl då isolera sjuklingen så inte medicineringen slår ut nyttobakterier. Kan tillägga att jag inte testat denna behandling annat än i sötvattensammanhang. Citera
papi Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Doseringen för ciklider är 40-80 mg per 10L vatten. Citera
ungsgard Postat 7 april 2007 Författare Postat 7 april 2007 ok, nu e det ju pask och allt e stangt. hoppas den klarar sig till nasta vardag....tack fö radet. Citera
papi Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Jag tror inte den har så bra chanser och om det på nått sätt går skulle jag sätta in behandlingen asap. Citera
Laggeman Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Jag har en svart oceallris som haft lite utstående ögon i omgångar. Senaste gången det hände vart han mobbad ordentligt av mina andra clowner och har hållit sig undan så gott han kan, inne bland en massa LS, magrat har den också gjort, men ögonen har blivit bättre. Har inte medicinerat något iheller. Hoppas det löser sig! Citera
ungsgard Postat 12 april 2007 Författare Postat 12 april 2007 hmm,den ser sämre ut för varje dag, men lever fortfarande Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.