Gå till innehåll

Ricordea Florida = Florida Anemon


taxi3000

Rekommenderade inlägg

Hejsan...

Var igår på zoo affär och beställde några levande som ska hämtas på fredag, "Florida Anemon" fanns med på listan. Jag frågade ägare om Florida Anemon har andra namn som Ricordea Florida, men det kunde hon inte svara på. Har försökt leta fram fakta om Florida anemon hela efter middag, men fanns ingenting om den!

Är Ricordea Florida en anemoner? heter den bl.a. Florida anemon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan...

Var igår på zoo affär och beställde några levande som ska hämtas på fredag, "Florida Anemon" fanns med på listan. Jag frågade ägare om Florida Anemon har andra namn som Ricordea Florida, men det kunde hon inte svara på. Har försökt leta fram fakta om Florida anemon hela efter middag, men fanns ingenting om den!

Är Ricordea Florida en anemoner? heter den bl.a. Florida anemon?

Ricordea florida är en skivanemon, "florida anemon" tror jag är en "vanlig" anemon och därmed ganska svår, så köp den inte om du inte har läst på ordentligt om anemoner och vet vad du gör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

condylactis gigantea är inte särskilt svår att hålla. den klarar du av hur lätt som helst.

ge den mycket ljus och mata den med räkbitar så klarar den sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller ej med om man kan säga anemoner är lätta eller att rekommenderas till nybörjare som gäller i detta fallet.

Belysningen som 'Taxi3000' har ska säkert ej vara ngt problem:

2 * 40w T8 (blå ljus) och 2 * 150w Mh

Men är mer än ljus och räkbitar som behövs för hålla dessa djur vid liv.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som att anemoner är svårt djur! Men när jag läste i "artregister" så står det ingenting om hur vattenvärde ska vara, ingenting om spårämnen mm. Ingenting som LPS, där står mycket mer om hur man ska ta hand om dom. Men det klart de flesta anemoner står att de är svåra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...