Postat 24 april 200718 Ă„r Hejsan...Var igĂ„r pĂ„ zoo affĂ€r och bestĂ€llde nĂ„gra levande som ska hĂ€mtas pĂ„ fredag, "Florida Anemon" fanns med pĂ„ listan. Jag frĂ„gade Ă€gare om Florida Anemon har andra namn som Ricordea Florida, men det kunde hon inte svara pĂ„. Har försökt leta fram fakta om Florida anemon hela efter middag, men fanns ingenting om den! Ăr Ricordea Florida en anemoner? heter den bl.a. Florida anemon?
Postat 24 april 200718 Ă„r Hejsan...Var igĂ„r pĂ„ zoo affĂ€r och bestĂ€llde nĂ„gra levande som ska hĂ€mtas pĂ„ fredag, "Florida Anemon" fanns med pĂ„ listan. Jag frĂ„gade Ă€gare om Florida Anemon har andra namn som Ricordea Florida, men det kunde hon inte svara pĂ„. Har försökt leta fram fakta om Florida anemon hela efter middag, men fanns ingenting om den! Ăr Ricordea Florida en anemoner? heter den bl.a. Florida anemon?Ricordea florida Ă€r en skivanemon, "florida anemon" tror jag Ă€r en "vanlig" anemon och dĂ€rmed ganska svĂ„r, sĂ„ köp den inte om du inte har lĂ€st pĂ„ ordentligt om anemoner och vet vad du gör.
Postat 24 april 200718 Är Àr ej samma sak, köp inte "florida anemonen" "Condylactus gigantea" om du har nystartat akvarium och kan ta hand om den mm.köp 'skivanemonen' istÀllet.~Henrik
Postat 24 april 200718 Är Hej,Ricordea florida Àr en skivis, som inte Àr sÄ svÄr. Behöver ljus och bra vattenkvalitet.Vilka var det som hade denna , och vilket pris?Se:http://www.ricordea.org// HÀlsningar PÀr
Postat 24 april 200718 Är Författare Oki! nu vet jag hur den ser ut, har hittat den i gammal trÄd...Tack för hjÀlpen killar...
Postat 24 april 200718 Är tips: köp ej florida anemon om du har nytt akvarie och inte kan ta hand om anemoner = svÄra.köp dÀremot det som heter 'skiv anemon'~Henrik
Postat 24 april 200718 Är Annars hade ju 300:- varit vÀldigt överkomligt för ricordea florida :-) Jag hÄller med de andra vÀlj skivanemoner tills du satt dej in i vad en vanlig anemon har för krav. Hobbyn blir roligare dÄ.
Postat 24 april 200718 Är condylactis gigantea Àr inte sÀrskilt svÄr att hÄlla. den klarar du av hur lÀtt som helst.ge den mycket ljus och mata den med rÀkbitar sÄ klarar den sig.
Postat 24 april 200718 Är condylactis gigantea Àr inte sÀrskilt svÄr att hÄlla. den klarar du av hur lÀtt som helst.ge den mycket ljus och mata den med rÀkbitar sÄ klarar den sig.Har du egna erfarenheter?Det Àr ju trots allt en del erfarna akvarister som hÀvdar motsatsen i den hÀr trÄden.
Postat 24 april 200718 Är hÄller ej med om man kan sÀga anemoner Àr lÀtta eller att rekommenderas till nybörjare som gÀller i detta fallet.Belysningen som 'Taxi3000' har ska sÀkert ej vara ngt problem: 2 * 40w T8 (blÄ ljus) och 2 * 150w MhMen Àr mer Àn ljus och rÀkbitar som behövs för hÄlla dessa djur vid liv.~Henrik
Postat 24 april 200718 Är Författare Skiv anemoner har jag. Jag ska nog lÄta bli att köpa den! ska flytta om tvÄ mÄnader, det Àr kanske dum att köpa den nu. Men annars Àr den jÀtte fint... ska ha i framtiden
Postat 24 april 200718 Är Dom kan vara rÀtt jobbiga om dom bestÀmmer sig för att klÀttra om kring i akvariumet bland dina koraller.
Postat 24 april 200718 Är Författare Det verkar som att anemoner Àr svÄrt djur! Men nÀr jag lÀste i "artregister" sÄ stÄr det ingenting om hur vattenvÀrde ska vara, ingenting om spÄrÀmnen mm. Ingenting som LPS, dÀr stÄr mycket mer om hur man ska ta hand om dom. Men det klart de flesta anemoner stÄr att de Àr svÄra..
Postat 24 april 200718 Är Författare ok, jag ska vÀnta med anemoner! MÄste nog lÀsa pÄ mycket mer innan jag skaffa mig dessa djur.
Postat 24 april 200718 Är Du ska absolut vÀnta med anemonen, men försök gÀrna fÄr tag pÄ Ricordea. HÀr Àr en trÄd med en hel del information som kan vara bra att ha innan man bestÀmmer sig för att skaffa anemon:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14391MvhPeter
Postat 24 april 200718 Är Har du fÄtt upp suget efter Ricordea Florida och har vÀgarna ner till GBG sÄ kan du fÄ köpa nÄn/nÄgra av mej om du vill.
Postat 24 april 200718 Är Ok skicka bara PM nÀr du ska nerÄt sÄ löser vi det. Jag har ett gÀng som Àr riktigt perversa i utfÀrgningen.
Postat 24 april 200718 Är taxi3000 skaffa Ricordea Florida, helt sjukt fina.. Har sjÀlv ett par Ä kan inte fÄ nog utan bara vill ha flera. SÄ har du möjlighet att Äka förbi ted sÄ blir du nog inte besviken..
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.