Gå till innehåll

Jordning i karet


ChristinaH

Rekommenderade inlägg

Bifogade bild föreställer en skada på min jordning av karet. Den har suttit i ytavrinningen i ungefär en månad, och är av rostfritt stål. Jag vet ej om det är syrafast eller inte.

Är det galvaniska strömmar som har ätit upp metallen?

Det är förmodligen inte bra för invånarna. Vad göra?

post-3198-14468914218798_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rostfritt tål inte saltvatten. Dessutom innehåller det en hel del krom som är giftigt. (Utom som spårämne) Om du absolut vill ha karet jordat så köp en titandoppvärmare och ställ termostaten på 20 grader. Om det kommer något av titanet i vattnet bör det vara ofarligt. Så är det enligt reklamen i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rostfritt tål inte saltvatten. Dessutom innehåller det en hel del krom som är giftigt. (Utom som spårämne) Om du absolut vill ha karet jordat så köp en titandoppvärmare och ställ termostaten på 20 grader. Om det kommer något av titanet i vattnet bör det vara ofarligt. Så är det enligt reklamen i alla fall.

Fins det jordade doppvärmare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag måste klara 7000 L/h med två avrinningar. Det får bli samma lådkonstruktion, men av annat mtrl.

Är hela karet utav glasfiber så är det ju lätt fixat.

Sänk vatten nivån

Borra hål klämmfast en burk mellan genomförning och muttern

post-736-14468914220122_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...