Lucas_no1 Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Hejsan jag har en liten fråga angående mina två clownfiskar som jag har haft en tid nu.Allt är frid och fröjd men de håller på att ändra färg.När jag köpte dom så var dom helt standard i färgerna, orange vit och svarta linjer.Nu har dom blivit svarta på ryggen och ut över kroppen.De ser nästan ut som dom går från orange till svart.Någon som har idé om vad som pågår?Mvh Lucas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Läste någonsans att det hände när de blev könsmogna (oscelaris). Vet dock inte säkert. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Yepp, svarta occelaris är orange som juvenlier. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 Lustigt jag sa jag ville ha standard färgade och inte svarta.Dessa kommer alltså bli den svarta varianten när de blivit könsmogna då? hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Lustigt jag sa jag ville ha standard färgade och inte svarta.Dessa kommer alltså bli den svarta varianten när de blivit könsmogna då? heheDet vore ju lite synd för dom svarta är väl elaka som tusen !. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Det är inte säkert att de blir svarta. En del orange clowner har ju ganska stora svarta fält. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Det vore ju lite synd för dom svarta är väl elaka som tusen !.Jag har både svarta och oranga par och de bråkar inte med varandra.Och de är snälla mot mina andra fiskar också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Vuxna percula har en ganska så brett svart fält bakom huvudet.Kan det vara så att det är percula du har.. då ska de se ut så.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 22 juli 2007 Författare Dela Postat 22 juli 2007 Jag ska fixa en bild på dom så får ni se hur svarta de blivit.Då kanske ni också kan hjälpa mig att bestämma vilket art det på dom.Tack för svaren! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 22 juli 2007 Författare Dela Postat 22 juli 2007 Kolla min saltvattensmapp i mitt bildgalleri på den här länken så kan ni se färgskillnaden på clownerna.Bilderna ligger först i saltmappen.Ni kan kanke också se vad det är för art? http://trackback.se/albums/Lucas/Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 22 juli 2007 Dela Postat 22 juli 2007 Det är percula. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 22 juli 2007 Dela Postat 22 juli 2007 jupp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.