Gå till innehåll

Överskummning deltec mce 600?


papi

Rekommenderade inlägg

Funderar på denna skummare men läser om en del oroväckande läckage. Är det något konstruktionfel som gör den känsligare än andra eller beror det på att man skummat för vått? Tror inte min AM påhängsskummare skulle kunna läcka annat än vid extremt våt skummning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har då inga problem med denna skummare..Tycker du ska fråga vad dom tycker om den på korallrevet i södertälje.Oftas så är det tyvärr så att folk inte har köpt filter kasetten till den om man ska typ ha i row tex..Så då kan påsen flyta upp och sätta igen utloppet. Men har man köpt deltec kasetten så är det en kanon skummare som skummar bra. Det ända som jag kan säga att jag tycker är lite negativt är att den låter en del men det tror jag många skummare gör. Men jag störs inte av den och jag har den i mitt vardagsrum..Den får 4 plus av mig av 5 möjliga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt vill jag inte höra :)

Som extra säkerhetsåtgärd tänkter jag lägga insugsröret alldeles under ytan så blir det iaf bara en mindre mängd vatten på golvet om det går åt pipan. (Kör med osmolator)(edit på timer)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en till min mindre burk och hade inga problem med den förutom möjligen att den lät lite mycket. Jag förstår inte riktigt hur den kan skumma över med tanke på "överrinningsröret på koppen? Om man ska använda en påse med fosfat remover så ska den ligga längst ner i sista facket, då kan den aldrig täppa för utloppet.

En kanonskummare i sin klass tycker jag. Enda minus för ljudet och det går att dämpa om man jobbar lite med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en till min mindre burk och hade inga problem med den förutom möjligen att den lät lite mycket. Jag förstår inte riktigt hur den kan skumma över med tanke på "överrinningsröret på koppen? Om man ska använda en påse med fosfat remover så ska den ligga längst ner i sista facket, då kan den aldrig täppa för utloppet.

En kanonskummare i sin klass tycker jag. Enda minus för ljudet och det går att dämpa om man jobbar lite med det.

De gånger min skummat över när jag använt korallim har det runnit över så kraftigt att locket på koppen lyft för det forsat vatten. Har min i sumpen, skulle nog inte vilja ha skummaren utanför akvariet,.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De gånger min skummat över när jag använt korallim har det runnit över så kraftigt att locket på koppen lyft för det forsat vatten. Har min i sumpen, skulle nog inte vilja ha skummaren utanför akvariet,.

Vad är det för märke på korallimmet som orsakar detta?

mvh Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De gånger min skummat över när jag använt korallim har det runnit över så kraftigt att locket på koppen lyft för det forsat vatten. Har min i sumpen, skulle nog inte vilja ha skummaren utanför akvariet,.

Jag har använt Deltecs korallim med skummaren många gånger utan sådana problem. Vad jag fortfarande inte förstår (förmodligen för att jag inte råkat ut för det) är varför inte överrinningsröret tar hand om det som inte koppen klarar? Om det är vått skum tycker jag att det borde rinna tillbaka och om det är torrt skum borde det ju inte kunna åstadkomma ngn värre översvämning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla skummare kan skumma över, vattenbyten, rengörning matning med artemia, fiskdöd mm kan få en skummare att få fnatt. Och det får alla skummare mer eller mindre. Jag har själv kört den som påhängsskummare men det är inte något som jag kan rekomendera. På slutet hade jag min i sumpen. Det enda negativa med skummaren jag har uppleft är ljudvolymen. Den började låta mer efter hand.

Men det är en skummare jag kan remomendera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...