Gå till innehåll

Bilder ifrån John


John

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Eftersom min aktivitet har varit i stort obefintlig här sen en tid tillbaka har jag en del att gå igenom och så hittar jag detta vackra kar och det känns skönt att hitta ett kar befriat från acroporor trots att jag är en acrolist. Mycket fint akvarium. Grattis!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej,

Tack för alla emails, jag skall besvara dem inom snar framtid. Fler bilder kommer också. Det är inte så ofta som jag besöker guiden pga av mitt företag tar mycket tid i anspråk samt att jag är pappa till en ettåring. När jag nu tittar igenom saltvattensguiden säger jag som Jörgen, det finns massor med fina akvarier i guiden - jag önskar jag hade kunskap och tid till att skapa så fina akvarier. Det akvarium som jag har nu är lättskött. Jag har ingen levande sten längre. Jag har sågat itu en BTN bakgrund samt använt Read Sea:s live rock moduler. Med detta arrangemang är det lätt och skapa både ljusare och skuggigare regioner i akvariet - det gillar jag. Tekniken är helt dold. Jag byter ca 10% vatten varje vecka. Då jag bara har ca 12 fiskar i akvariet så är kvaliten på vattnet helt ok. Jag vet att några av Er vill veta exakta värden men jag synar av och luktar samt smakar på vattnet för och känna av vattenkvaliten. Sporadiskt mäter jag av värdena. Kalkalger börjar växa på ganska bra nu så det är också en indikator på att vattnet är ok. Skulle jag ha mer fiskbestånd kanske jag skulle behöva ha DSB eller levande sten men som det är upplagt nu så är det väldigt lättskött. Vi hörs snart!

Ha en trevlig helg nu!

Hälsningar

John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nu fick jag äntligen svar på vad det var för konstig dvärgkejsare jag såg på dina bilder. Inte konstigt att man inte kunde lista ut vad det var för sort. Var köpte du en sådan raritet?

Lite feedback på din hemsida: Du har en scrollbar i horisontalled som är otroligt lång. I alla fall i Mozilla FF och i Explorer 6,0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...