Niclas Postat 16 september 2004 Författare Postat 16 september 2004 Det räcker alldeles utmärkt ännu sa lange!Han är inte speciellt stor o växer inte till dubbla storleken over en natt... Karet är pa ca: 500L, o inte sa mycket sten... o sluta klaga pa algerna pa rutorna jag tycker att det är snyggtHalsningar fran Berlin!!!!!!!!!!
HyperBamse Postat 16 september 2004 Postat 16 september 2004 HEHE okej då kan det ju vara svårt att putsa..... hur gör du med matningen då???? Automat eller akvarievakt????MVHTomas
Niclas Postat 17 september 2004 Författare Postat 17 september 2004 Blev ju tvungen att åka hem o putsa.. så nu är det ren o fint igen... Matningen har varit med automat o DR.basslers pellets för saltfisk, alla mina fiskar äter dessa som tur är. Ska ladda upp lite bilder från Tyskland på trevliga kar lite senare.
Niclas Postat 17 september 2004 Författare Postat 17 september 2004 Lite luft i systemet,,,, ska fylla på lite osmosvatten sen...
acuario Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Ändra gärna kameran så man kan se karet framifrån
Niclas Postat 22 september 2004 Författare Postat 22 september 2004 Kan fixa med det om några dagar,,, fästet är fastskruvat,,, men ska fixa
biztro Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Niclas, vad är det för webcamera du använder ?
Niclas Postat 22 september 2004 Författare Postat 22 september 2004 Hej, det är en AXIS 205 med 30 bilder/s den har inbyggd webserver med egen IP. http://www.axis.com/products/cam_205/den kommer nog att ersättas av nya 206 som dessutom finns som trådlös. Men det är mycket kamera för överkomliga pengar och det är skönt att den lever sitt eget liv o inte kräver en dator som ska stå på dygnet runt.
petrol Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Hur kul som helst att titta på! Vad är det för ny mackapär som du stoppat i? En vanlig pump, vågmaskin eller?Önskemål, att få se karet framifrån
Niclas Postat 29 september 2004 Författare Postat 29 september 2004 Det som du menar är nog min nya Stream 6000L tippar jag på? om du menar upp till höger?.
acuario Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Det funkar bra med imperatorn.? Äter han som han ska? Är han lugn och fin mot korallerna? Hur länge har du haft honom nu?
petrol Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Ahh.. det är en streamer.. Förresten din blå tryckare? Har den gått hädan? Eller gömmer han sig bara?
Niclas Postat 29 september 2004 Författare Postat 29 september 2004 Svärd: Jotack Imperatorn håller sig i skinnet nu när jag tagit bort ett par Scolymia oen vad de nu heter... o flyttat dessa till Refugiumet. Han äter allt som man stoppar i burken, måste också säga att det är en mycket trevlig o social fisk, alltid nyfiken. Har haft honom 1 o en halv månad ungefär.. Petrol: Han ligger o slöar ibland.. Men har mår utmärkt!
biztro Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Niclas, blir det någon flytt av kameran så att vi kan få seakvariumet framifrån ? Vi väntar alla med spänning =)
HyperBamse Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 HEHE håller helt med biztro och alla andra grabbar.... försöka fixa annanvinkel =)....i nte för att tjata men detskulle vara väldigt kul......... det ser ju så himla snyggt ut på bilderna och från sidan =)...MVHTomas
biztro Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 <H1>401 Unauthorized</H1>Your client does not have permission to get URL /view/view.shtml from this server. AAARRGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! det har varit såett tagnu.. jag som ej har ett eget akvarium behöver verkligen länken. snälla Niclas!
Niclas Postat 22 oktober 2004 Författare Postat 22 oktober 2004 Den kommer tillbaka om några dagar med en ny vinkel, håller på o grejar lite med burken...
Niclas Postat 31 oktober 2004 Författare Postat 31 oktober 2004 Kameran är igång igen, samma vinkel dock... ska ändra framöver
adddo Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 Niclas.Jag har oxå en Odonus Niger som är ca 8-10 cm lång. Den har ännu inte fått de där röda tänderna som de ska få.Undrar hur stor din Niger är och om du kommer ihåg hur stor/gammal den var när tänderna färgades röda?
HyperBamse Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 såg just att du hade din tunsepump mot revet.... någon speciell anledning??? förstör den inte korallerna om den är riktad mitt på???
Niclas Postat 9 november 2004 Författare Postat 9 november 2004 Addo: Jag vet faktiskt inte hur gammal den var när tänderna började färgas, den var redan runt 12cm när jag köpte den, nu är den runt 15.Hyperbamse. Den blåser inte "på" revet, den blåser över revet, funkar bra, jag har en stream till så det blir lite av "rundgång i karet" men det funkar bra.
wrang Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Kul att se ett kar Live då man ej har nått själv. Det bästa jag kan se hemma är en DVD med saltvattensakvarium.Nu när allt är sålt så känns det lite tommt hemma inget som brummar eller slörpar från bänken alt rören. Såååå skönt trodde verkligen att jag hadde ett tyst akvarium innan, men nu är det som en fis i rymden. Det hörs ejnått alls
crille Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Kul att se ett kar Live då man ej har nått själv. Det bästa jag kan se hemma är en DVD med saltvattensakvarium.Nu när allt är sålt så känns det lite tommt hemma inget som brummar eller slörpar från bänken alt rören. Såååå skönt trodde verkligen att jag hadde ett tyst akvarium innan, men nu är det som en fis i rymden. Det hörs ejnått alls har du tips på någon bra dvd?
HyperBamse Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Har en liten fråga till någon om det är någon som har några förslag....Förut för typ 1 -1½ månad sedan flöt webkameran på helt ... men nu"hackar " det lite....... kan det ha hänt något på datorn eller har duNiclas ändrat på något på webkameran ungerfär vid den tiden????
Rekommenderade inlägg