Gå till innehåll

8x39 w T5 för 1950 spänn inkl rör


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Tyvär så e jag bortrest i 2 dagar men Jaken kan nog smita förbi i morgon o avlägga en rapport.Spontant e det nog en ramp och rör som inte T5 killarna skulle köpa ,för det priset kan det inte vara något annat än en produkt från det förlovade landet i asien.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar rent spontant att det är en sådan här.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15318

Vet inte om Stig provat att mäta hur mycket ljus (PAR) den egentligen ger. Stirra dig inte blind på antal rör och watt, komponenternas kvalitet spelar en stor roll för hur mycket ljus du egentligen får ut.

Jag gillar det som Stig skrev om en annan Kinaramp

"Jag mätte igår på en kinesisk ramp 3x24w köpt på E - bay. Och det var litet grann som man sade om Lucas på 60 - talet. De har uppfunnit mörkret."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inte mätt dessa ramper.

De säljer billiga lysrör också. Det vore kul om någon vet var de finns att köpa. Jag skulle gärna testa dem också. Och då kan jag ju köpa provex själv.

Hej Stig,

Jag har stora förhoppningar om att du besöker min butik nångång. Om du skulle göra det kan du inte ta med din Par mätare då. Jag har en Par mätare från Apogee systems och när jag köpte en dem utav dem så påtalade jag din hemmavariant. De sa att under de senaste 5 åren så har de bytt sensor 3 gånger pga utvecklingen på dessa. Det vore roligt att jämföra den med din.

Mvh

Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore jättekul. Det sämsta med min mätare är riktningskänsligheten på sensorn. Jag har ett filter som släpper igenom 400 - 700 nm som jag testat framför sensorn och det har inte gjort någon nämnvärd skillnad med olika MH och T5. Men i solljus halverar det nästan mätvärdet.

Så min mätare släpper igenom ett alldeles för brett spektrum för att användas utomhus.

Apogees mätare skall ju klara allt. Även t.ex mätning ute när det är molnigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...