havre Postat 16 september 2007 Dela Postat 16 september 2007 Hejsan!Är i uppstarten av mitt 80L nanokar och tänkte på allvar börja fundera på vilka fiskar som ska i, men eftersom det är mitt första saltvattensakvarium är det lite trögt i början. Svensk odlade clowner ska jag iaf börja med, de är lite tåligare å ska agera introduktions fisk till karet, men därefter står det still. I övrigt ska städare och någon/några putsarräkor i.Jag funderade på (ve och fasa inte latinskt namn!) pyjamasfiskar men de kanske skall vara lite för många? Är ju trots allt en stimmfisk.Har ni några tips och på fisk?Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 16 september 2007 Dela Postat 16 september 2007 http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=2124Där har du endel fiskar som är lämpliga för små akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 17 september 2007 Dela Postat 17 september 2007 Vad sägs om ett par svenskt odlade bangaiier också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 17 september 2007 Författare Dela Postat 17 september 2007 Tack pimo! Det var ingen dum sida det där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BAminoff Postat 17 september 2007 Dela Postat 17 september 2007 Hur mycket plats behöver bangaiier?MVH BA Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 september 2007 Dela Postat 18 september 2007 Jag har mina lekpar i 100 liters kar. Där går de två och två men jag har också haft en Pseudocheilinus hexataenia och Blennius bicolor tillsammans med dem. Clowner däremot tycker jag äter och skiter för mycket men det finns ju många andra små fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.