Gå till innehåll

Wavysea - Cirkulations variator


wrang

Rekommenderade inlägg

MM skulle gärna prova en sån, men var får man tag i dem i Sverige?

"Call your local store to see if they carry WavySea! If your local store does not carry WavySea, ask to special order it!"

Ted.. blink-blink... kanske kan beställa om det är några stycken som vill ha, de säljer uppenbarligen inte till privatpersoner iaf.

/ Thessan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åter säkert igen fega affärer som ej vågar ta in nått annat än tunze, eheim eller kända märken. Eller jag som hittar lite mer på jakt efter nått annorlunda

Tycker den verkar vara liten oxså...

Dimensions (Main Body) 12 cm x 17.2 cm x 8.9 cm

Dimensions (Controller) 14 cm x 8.9 cm x 3.2 cm

Power Adaptor Inlet Voltage 90-220v, 50/60 Hz

Annars så finns den ju att köpa på

Här

här

här

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja då har jag en WavySea hemma. Ser otroligt smäcker ut.

Köpte en vit och det tog precis 5 dagar som feedex lovat från USA

Har laggt in den i produktguiden som alla borde göra med sina nyinköp

wavysea_wrang.JPG

Lite mer bilder

Det fanns olika slanganslutningar i kartongen både 3/4" och 1"

post-736-14468914480298_thumb.jpg

post-736-14468914480506_thumb.jpg

post-736-14468914480749_thumb.jpg

post-736-1446891448098_thumb.jpg

Alla utstick på enheten var så att man kan sätta den i hållaren hur man ville.

post-736-1446891448118_thumb.jpg

post-736-14468914481378_thumb.jpg

Om man vill så kan man förlänga enheten och kunna sätta på en Maxijet pump på sidan av röret.

post-736-14468914481576_thumb.jpg

Enda nackdelen men det är väll så då man beställer från usa. Det sitter en USA kontakt på batteri elimenatorn så denna passar ej i våra uttag trotts att eleminatorn funkar mellan 110-230V

Så tur att man hadde en 9V 230 hemma ;)

post-736-1446891448018_thumb.jpg

post-736-144689144804_thumb.jpg

post-736-14468914480626_thumb.jpg

post-736-14468914480884_thumb.jpg

post-736-14468914481086_thumb.jpg

post-736-14468914481285_thumb.jpg

post-736-14468914481471_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, ser ju fin ut! Så det är 9V driftspänning på den? Då slipper man starkström i den då...

Med den extra Maxi-Jeten så får du alltså två varierande blås, stämmer det?

Japp ett åt vadera håll

Vad kostade den?

Totalt 2200 inkl frakt från USA

Helt tyst och 6 olika lägen kan man ställa in hur snabbt den skall pendla eller gå runt runt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Kan man inte bara fästa en slapp silikonslang eller liknande kopplat till returen och sätta fast i höljet till en bordsfläkt och uppnå samma sak? Den åker ju fram och tillbaka...

Ett DIY projekt. Hade inte HBmannen en liknande lösning på sina Tunze stream för ett par år sedan.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7203&highlight=fl%E4kt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Man blir lite sugen på 2 sådana här + 2 Tunze 6100, till Wavysea finns det Tunze Stream fäste också.

Är du nöjd med din Christian?

Har nån sett bilder på hur det ser ut med Tunzefästena?

Om alternativet är en Multikontroller + 4 st. Streamers så blir det ju inte ens dyrt plus mindre med skrot under vattenlinjen. Men det kanske är störande när de rör på sig?

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan jag är MYCKET nöjd med det hela ända jag kan säga är dåligt batterielimenatorn är för 110-240V men själva stiften passar inte våra uttag så jag fick köpa en ny BE

Ja det finns ett fäste för att sätta en streampump då ser den ut så här

accessories_tunzeadapter_large.jpg

Fick en näsknäppa nu i veckan trodde man gjort ett klipp iom den låga dollar kursen och få den då billigare från USA men förra veckan kom det en Tull papper från feedex på 650:- extra så totalt har jag betalt 2850:-

Det är inte alls störande med svepandet i karet

Så kort tummen upp för denna produkt :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
Jag är fortfarande jätte nöjd med denna enhet. Tänkte först att inte använda den till det nya karet men kommer nu ändå göra detta

Blir till att beställa en sådan här från USA. MarineDepot tar 259 daler för den och med tanke valutans värde nu så blir det inte så farligt dyrt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir till att beställa en sådan här från USA. MarineDepot tar 259 daler för den och med tanke valutans värde nu så blir det inte så farligt dyrt.

OBS kolla så de skickar som gåva fick betala 800:- extra för tullavg från feedex och att jag fick köpa en ny eleminator då den de skickade med var visseligen för 230V men passade ändå INTE i våra vägg uttag

så i slutändan blev det samma som att köpt den i Europa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OBS kolla så de skickar som gåva fick betala 800:- extra för tullavg från feedex och att jag fick köpa en ny eleminator då den de skickade med var visseligen för 230V men passade ändå INTE i våra vägg uttag

så i slutändan blev det samma som att köpt den i Europa

Sådana tråkigheter slipper vi här i Schweiz (i alla fall i den omfattningen). Tänkte använda en vanlig USA-Europa adapter till standard eliminatorn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...