wrang Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 Är det någon som sett denna eller hört nått om det. Funderar om man kan utnyttja returpumpen bättre med varierande flöde fram å tillbaka istället för rätt ner på samma ställeWavysea max 10.000 l/hhttp://www.wavysea.com/ Citera
adddo Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 MM skulle gärna prova en sån, men var får man tag i dem i Sverige? Citera
Thessan Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 MM skulle gärna prova en sån, men var får man tag i dem i Sverige?"Call your local store to see if they carry WavySea! If your local store does not carry WavySea, ask to special order it!"Ted.. blink-blink... kanske kan beställa om det är några stycken som vill ha, de säljer uppenbarligen inte till privatpersoner iaf. / Thessan Citera
adddo Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Mmm kanske ska kolla med Leffe vad den skulle gå på.Har ju sett den användas med tunzepumpar ganska friskt i byggtrådarna på RC. Citera
Laggeman Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Ja, tas den in i vårt avlånga land så ska jag ha en iaf. Verkar ju rätt så liten och smidig.Den ser ut att kunna fästas på glas som ligger ner också, och det passar mig perfekt då jag har en överbyggnad men stödsarg runt om på insidan. Citera
wrang Postat 18 september 2007 Författare Postat 18 september 2007 Åter säkert igen fega affärer som ej vågar ta in nått annat än tunze, eheim eller kända märken. Eller jag som hittar lite mer på jakt efter nått annorlundaTycker den verkar vara liten oxså...Dimensions (Main Body) 12 cm x 17.2 cm x 8.9 cmDimensions (Controller) 14 cm x 8.9 cm x 3.2 cm Power Adaptor Inlet Voltage 90-220v, 50/60 Hz Annars så finns den ju att köpa på Här här här Citera
wrang Postat 1 oktober 2007 Författare Postat 1 oktober 2007 Ja då har jag en WavySea hemma. Ser otroligt smäcker ut. Köpte en vit och det tog precis 5 dagar som feedex lovat från USAHar laggt in den i produktguiden som alla borde göra med sina nyinköp Lite mer bilderDet fanns olika slanganslutningar i kartongen både 3/4" och 1"Alla utstick på enheten var så att man kan sätta den i hållaren hur man ville.Om man vill så kan man förlänga enheten och kunna sätta på en Maxijet pump på sidan av röret.Enda nackdelen men det är väll så då man beställer från usa. Det sitter en USA kontakt på batteri elimenatorn så denna passar ej i våra uttag trotts att eleminatorn funkar mellan 110-230V Så tur att man hadde en 9V 230 hemma Citera
Laggeman Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Ah, ser ju fin ut! Så det är 9V driftspänning på den? Då slipper man starkström i den då...Med den extra Maxi-Jeten så får du alltså två varierande blås, stämmer det? Citera
wrang Postat 1 oktober 2007 Författare Postat 1 oktober 2007 Ah, ser ju fin ut! Så det är 9V driftspänning på den? Då slipper man starkström i den då...Med den extra Maxi-Jeten så får du alltså två varierande blås, stämmer det?Japp ett åt vadera hållVad kostade den?Totalt 2200 inkl frakt från USAHelt tyst och 6 olika lägen kan man ställa in hur snabbt den skall pendla eller gå runt runt Citera
acuario Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Är flödet justerbart för 10000L låter mycket om man använder den som retur från sump. Kör du med denna i ditt kar nu Christian? Citera
wrang Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 Hejsan. Japp jag kopplade precis in den idag. Kör med en Tunze Master som returpump (3000L/h) så säg att jag kanske har 2000L/hNej den är gjord för max 10000L/h flöde Citera
acuario Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 aha nu fattar jag tror jag hehe. wavysea är inte en pump utan bara en ocillerande mojäng där man koppar på sin returpump? jaja... där ser man. Citera
Jaken Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Kan man inte bara fästa en slapp silikonslang eller liknande kopplat till returen och sätta fast i höljet till en bordsfläkt och uppnå samma sak? Den åker ju fram och tillbaka...Ett DIY projekt. Hade inte HBmannen en liknande lösning på sina Tunze stream för ett par år sedan.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7203&highlight=fl%E4kt Citera
adddo Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Här är en till variant av annat märke.http://www.aquadirect.com/store/product.php?productid=31700&cat=920&page=1Xwave, det ska tydligen finnas en speciell pump för denna variant oxå som man kan koppla på. Citera
Janne Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Man blir lite sugen på 2 sådana här + 2 Tunze 6100, till Wavysea finns det Tunze Stream fäste också. Är du nöjd med din Christian? Har nån sett bilder på hur det ser ut med Tunzefästena?Om alternativet är en Multikontroller + 4 st. Streamers så blir det ju inte ens dyrt plus mindre med skrot under vattenlinjen. Men det kanske är störande när de rör på sig?/Janne Citera
wrang Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 Hejsan jag är MYCKET nöjd med det hela ända jag kan säga är dåligt batterielimenatorn är för 110-240V men själva stiften passar inte våra uttag så jag fick köpa en ny BE Ja det finns ett fäste för att sätta en streampump då ser den ut så härFick en näsknäppa nu i veckan trodde man gjort ett klipp iom den låga dollar kursen och få den då billigare från USA men förra veckan kom det en Tull papper från feedex på 650:- extra så totalt har jag betalt 2850:-Det är inte alls störande med svepandet i karetSå kort tummen upp för denna produkt Citera
Janne Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Tack för bilderna, det såg bra ut, då kan man lika bra köpa från tyskland./Janne Citera
wrang Postat 13 april 2008 Författare Postat 13 april 2008 Jag är fortfarande jätte nöjd med denna enhet. Tänkte först att inte använda den till det nya karet men kommer nu ändå göra detta Citera
Arcticreef Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Jag är fortfarande jätte nöjd med denna enhet. Tänkte först att inte använda den till det nya karet men kommer nu ändå göra dettaBlir till att beställa en sådan här från USA. MarineDepot tar 259 daler för den och med tanke valutans värde nu så blir det inte så farligt dyrt. Citera
wrang Postat 13 april 2008 Författare Postat 13 april 2008 Blir till att beställa en sådan här från USA. MarineDepot tar 259 daler för den och med tanke valutans värde nu så blir det inte så farligt dyrt.OBS kolla så de skickar som gåva fick betala 800:- extra för tullavg från feedex och att jag fick köpa en ny eleminator då den de skickade med var visseligen för 230V men passade ändå INTE i våra vägg uttagså i slutändan blev det samma som att köpt den i Europa Citera
Arcticreef Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 OBS kolla så de skickar som gåva fick betala 800:- extra för tullavg från feedex och att jag fick köpa en ny eleminator då den de skickade med var visseligen för 230V men passade ändå INTE i våra vägg uttagså i slutändan blev det samma som att köpt den i EuropaSådana tråkigheter slipper vi här i Schweiz (i alla fall i den omfattningen). Tänkte använda en vanlig USA-Europa adapter till standard eliminatorn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.