_Manne_ Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Manne: Har du något emot att släpa om kring lite sten?hahaha.. du har ju min friggo låda så det är inte omöjligt.. mvh manne Citera
Laggeman Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Tyvärr kan jag inte komma på denna träffen då jag lovat min sambo att hjälpa henne med en lägenhetsstädning som kommer ta upp det mesta av dagen om jag gissar rätt.Better luck next time... O jag som sett fram emot att få se Bengans kar... Citera
petrol Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Bengan: 5-6 kg a.nilson: LS VS Hummer, tja.. en 4 kg? Mindre bitar?Jag brukar sälja för 60kr/kg, men tar vid denna träff 50kr/kg.Får gynna de lokala saltisarna.Är det ok om det sitter några mjukisar på någon sten?Har mycket LS så jag kan plocka lite hur som helst.Någon mer? Citera
a.nilson Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Bengan: 5-6 kg a.nilson: LS VS Hummer, tja.. en 4 kg? Mindre bitar?Jag brukar sälja för 60kr/kg, men tar vid denna träff 50kr/kg.Får gynna de lokala saltisarna.Är det ok om det sitter några mjukisar på någon sten?Har mycket LS så jag kan plocka lite hur som helst.Någon mer?blir säkert skit bra. mindre bitar som kan tänkas passa i ett 54l. hummern är redan hos bengan eftersom min mantis kommer ikväll. Citera
a.nilson Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 har även en 8cm paddelabbore som jag kan tänka mig ev göra av med. nån intresserad? Citera
petrol Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Ska inte Bengan ha hummern då om den ändå redan är i hans kar? Citera
Laggeman Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Hmm.. Lägenhetsstädning VS Saltvattensträff Haha, skratta du, det är inte lätt o ha fotboja. Eller sambo, det är väl det samma ibland. Har lovat hjälpa till när tillfället dök upp, bestämt sedan länge, jag får skylla på Bengan som satte fel datum. Hoppas ni har det skoj allesamman, och glöm nu inte o ta bilder! Citera
a.nilson Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Ska inte Bengan ha hummern då om den ändå redan är i hans kar?nä. den går i hans nano kar tills träffen. blir ju inte så bra om hummern o mantisen bor ihop här hemma. Citera
petrol Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Vet du vad det är för hummer? Ska jag släppa ner den i revkaret eller rovfiskkaret? Storlek? Citera
a.nilson Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 ca 8-10cm vet inte namnet på den men den är rödrosa o lila. Citera
Laggeman Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Har en sådan själv och den är väldigt fredlig av sig, gör ingen förnär och syns aldrig i heller. Citera
Bengan Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Bengan: 5-6 kg a.nilson: LS VS Hummer, tja.. en 4 kg? Mindre bitar?Jag brukar sälja för 60kr/kg, men tar vid denna träff 50kr/kg.Får gynna de lokala saltisarna.Är det ok om det sitter några mjukisar på någon sten?Har mycket LS så jag kan plocka lite hur som helst.Någon mer?Det låter utmärkt! Citera
Bengan Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Nu börjar det närma sig. Som det ser ut just nu är dessa härliga saltisar som dyker upp på söndag.Den 29 Juni kl 12, Klostergatan 13 i YstadMattiasFreddiConnyAndersManne och SanneÄr det något ni undrar så går det bra att ringa 0708-409955Hoppas fler är sugna på att komma! Citera
Inka Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Hej AndersJag hade gärna kommit och träffat dig och alla er andra men tyvärr så har jag lovat bort mig som flyttgubbe. Hoppas att jag är välkommen om ni håller traditionen igång med era träffar.Det hade varit trevligt att träffas en annan gång och snacka salt!MvhBjörn Citera
a.nilson Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Hej AndersJag hade gärna kommit och träffat dig och alla er andra men tyvärr så har jag lovat bort mig som flyttgubbe. Hoppas att jag är välkommen om ni håller traditionen igång med era träffar.Det hade varit trevligt att träffas en annan gång och snacka salt!MvhBjörnskulle tro att träffarna kommer att fortsätta.. så visst kan du ansluta dig till träffarnaMvh Anders N Citera
petrol Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Hmm.. Lägenhetsstädning VS Saltvattensträff men tyvärr så har jag lovat bort mig som flyttgubbe.Fniss.. Era prioriteringar är helt åt skogen-skrattar hysteriskt-skrattar hysteriskt-skrattar hysterisktPS, förlåt. Kunde inte hålla mig. Citera
Bengan Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Hela mitt system kommer inte att vara igång till träffen nu på söndag. Det beror på att jag behöver en jordsensor till min nivåsensor och den hinner jag inte få denna vecka. Jag får stå i skamvrån när ni kollar in karet på söndag. Ni är varmt välkomna! Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Hela mitt system kommer inte att vara igång till träffen nu på söndag. Det beror på att jag behöver en jordsensor till min nivåsensor och den hinner jag inte få denna vecka. Jag får stå i skamvrån när ni kollar in karet på söndag. Ni är varmt välkomna!behöver du ha sensor för att ha systemet igång.. ? lite trist o inte se det igång ju.. Citera
Bengan Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Jag kan köra igång det, men inte lämna det osett ifall ytavrinningen skulle upphöra. Jag kan sätta igång systemet när ni är här. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Jag kan köra igång det, men inte lämna det osett ifall ytavrinningen skulle upphöra. Jag kan sätta igång systemet när ni är här.varför skulle den upphöra ? Citera
a.nilson Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 det går att ha igång men det finns en liten risk med att folk kan få blöta fötter.. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 det går att ha igång men det finns en liten risk med att folk kan få blöta fötter..jo har fattat det sen innan , men strypa pumpen så overflown hinner med vad den ska kan ju inte vara omöjligt. Citera
a.nilson Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 nä, vi har provkört systemet idag o det funkar. Citera
Bengan Postat 26 juni 2008 Postat 26 juni 2008 Det samlas luft i ytavrinningsboxen och lämnar jag den en tid finns risken att den slutar ta emot vatten. Då får jag halva sumpen på golvet och det känns onödigt att riskera. Jag startar det när jag kan använda mig av nivåsensorn, då kan jag iaf sova lugnt på natten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.