_Manne_ Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 jahjopps.. då ses vi sen idag.. "den som har mest prylar när han dör vinner"mvh manne Citera
Freddi Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Jaha då har man varit uppe hos BioTed och inhandlat lite !!!Man får tacka Ted för han tog sig tid med oss, Jag blev i alla fall nöjd med mina inköp!!Vi var ju ett helt gäng handle sugna Skåningar och vi gjorde vårat bästa med att försöka tömma korall karet, men tyvärr så lyckades vi inte riktigt, dock det tunnades nog ut en del även om det finns en hel del kvar!!Jag misstänker att det säkert kommer att komma fler sådana här turer från oss i Söder.Bilder lär nog dyka upp efter hand på våra inköp!!Tack än en gång Ted !! Citera
Minerva Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Vi vill också tacka för denna roliga utflykt och Ted som lät oss komma till hans fina butik!-kung Citera
Bengan Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Jag instämmer i kören...Tack Ted och alla andra för idag! Jag kommer besöka din butik fler gånger. Fick med mig massor med godsaker. Citera
drakfisk Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 mycke trevlig tur o ja fick äntligen andra ehpuhllier mycke fina .Ted trevlig butik o intressant med zeovit metoden väldigt enkel igentilgen Citera
_Manne_ Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 något fick man med sig hem faktiskt.. men persoligen så var det kul o träffa alla igen o byta lite kunskap o erfarenheter.. sen att Ted fick en bra slant i kassan är en annan sak.. mvh manne Citera
Patrik Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 nöjd idag ted?vi är!!!Låter jättebra Ted... för fler gånger blir det Citera
Tedb Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Jag är mycket nöjd. Svårt att inte vara det.De var ett trevligt gäng som dök upp i butiken. Glatt humör och intresserade akvarister. Ni får förlåta mej om ni tröttnade på min ältande röst (men jag var ganska tyst när jag andades in). Jag ska se till å fylla på systemet snabbt igen. Så här glest med korall borde vara förbjudet :-) Ni skall veta att jag uppskattar att ni hjälper till att bygga min butik. Kika förbi när som. Ni är mer än välkomna. Citera
Heritage Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Tack själv Ted och alla ni andra. En trevlig dag utan tvekan:-) Citera
a.nilson Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 tack för igår. efter en mindere om-möblering så fick allt plats:smiley20:.. det dröjer nog nåna veckor innan vi dyker upp igen Teb, men vi kommer så va inte orolig.. Citera
Tedb Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Ja de var skoj. Har ni vägarna förbi så tveka inte att stanna på en kopp. Citera
a.nilson Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 risken är överhängande att det blir mer än en kopp om man tittar in. Citera
NephruruS Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Ingen som har lust att posta lite bilder på era inköp för oss som inte tillhör "svg-syd"? =) Citera
Tedb Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 risken är överhängande att det blir mer än en kopp om man tittar in.Två koppar ?? Citera
_Manne_ Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Ingen som har lust att posta lite bilder på era inköp för oss som inte tillhör "svg-syd"? =)tycker faktiskt jag med fast jag var där... Ni som hade guld i brallorna på vägen upp.. lite bilder här hade varit kul..mvh manne Citera
Bengan Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Bilder på lite som jag köpte, dock inte allt. Bilderna är tagna med kvällsljus, bilder med bättre ljus kommer. Citera
Freddi Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Här kommer bilder på de korallerna jag inhandlade hos Ted !!jag är riktigt nöjd med mina inköp dock har jag inte lyckats att plasera hysterixen och den blåa korallen där de ska vara än, pga att jag måste möblera om lite.Jag kommer bara ihåg namnet på 2 av korallerna så om ted läser detta eller nån annan som vet så är det bara att Fylla i med vad de heter !!Bild nr2 är en Hysterix och bild nr3 är en Tricolor det är de jag vet vilka det är. Citera
Tedb Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 1 ska vara Montipora confusa2 Seratiopora hystrix3 Acropora valida (Tricolour)4 Acropora millepora5 Acropora tumida (Enzman)6 Acropora sp. den får jag återkomma medFina kort. Försök sätta S.hystrix så den har bra cirkulation men rakt i utblåset och håll rätt Kh,Ca o Mg under relativt låga näringsväden. Dosera kalium o aminosyror. Vill du ha extra tryck i just S.hystrix så dosera 1 droppe stylopocciglow / 100 liter i 10 dagar sen vilar du 3 veckor och kör igen. A.tumida blir gul hos mej med låga näringsvädren men den ser faktiskt riktigt snygg ut i kar med lite mer näring. Bilden på Montiporan är ju hejdlös. Det är roligt att ni blev nöjda med korallerna jag tar på högsta allvar att kunna erbjuda det bästa.MvhTed Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.