Gå till innehåll

SVG-Syd


Rekommenderade inlägg

är det någon som är intresserad av en träff mitt i veckan på kvällen? jobbar enbart helg, så har svårt att vara med på era träffar, så jag tänkte bjuda hem till en kvällsträff för er som vill komma efter jobbet på en kaffe och kolla mitt kar som jag börjar bli nöjd med :) är någon intreserad av att titta in någon kväll så kan vi bestämma ett datum...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 2,7k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag har med mina träd (vet ej vad doim heter. det jag fick av dig björk..) dom föröker sig som kaniner så har en 6 träd jag kan ge bort och byta bort... hehe... men blir vi nårra stycken så kan vi ju komma överens om en kväll... inte denna veckan iaf, men nästa elr nästa igen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är någon annan träff inplanerad kan jag tänka mig att ha en den 1 Februari.

Vad säger ni om det? Finns det intresse?

Is it still on?

För jag kan nog byta bort nåt arbetspass och komma loss. Nån som kör via Malmö i så fall? Annars tar jag tåget och hoppas att jag förpacka eventuella koraller på ett någorlunda bra sätt i vinterklimatet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det ska vara på en söndag så passar mig både 22/2 och 1/3 jättebra. Ger mig lite tid att förbereda fraggar och lite kloraller (pga platsbrist/lite ny inriktning) om nån vill ha också. Följande finnes i så fall (om fraggandet går bra):

Pachyclavularia Viridis - intensivt gröna långa tentakler ur en lila vävnad

Heliopora Coerulea - skoj fusk-sps, dvs mjukis med skelett och små polyper - beige/brun med ljusa/vita polyper - snabbväxande på gränsen till invasiv

Cladiella sp. - om jag lyckas såga av den från stenen, ca knytnävsstor - trevliga kastanjebruna polyper, dvs inte så tråkigt brun

Capnella/litophyton - rätt stor, ca 15 cm eller mer, fin och har inte tokfraggat sig av sig självt hos mig heller så den kanske inte är så invasiv?

Vit pumpande xenia i mängder

Knappar, gulgröna runt om och lite bleklilarosa i mitten

En stor och fet rörkorall med gröna/mingröna stora fjädriga polyper - har fraggat den till mig själv och behåller fraggen, snabbväxande och klarar sig med riktigt dåligt ljus - har legat ett par månader nu under 15w lysrör och ser fortfarande fin ut. Men den vill jag ha nåt fint i byte eller pengar för... det är ju en hel korall

Bilder kan fixas om nån vill se innan dom bestämmer sig. Byter mot andra koraller som jag vill ha eller mot pengar om det saknas intressanta fraggar hos er.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...