Gå till innehåll

Pelarakvarium PL-160


mojjan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag såg på wrangs hemsida när han byggde en själv..himla bra jobbat bra resultat. Men min sump är på ca: 20 liter med en Deltec Mc 500 skummare i..blir ganska trångt :( . Vad tror du om och ha en filterpåse?? Det är ju en del som har det när dom kör med vodka..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Nu har man sålt av lite gamla grejor. Det lönar sig att sätta ut sakerna på SaltvattensGuiden.

Köpt en ny mh-lampa på 400 watt. Det kanske var för mycket till mitt kar på 70 cm höjd bredd 50 cm. Får se om det fungerar..har kollat termometern noga. Får väll köra med 150 Wattaren på sommaren. Hur länge behöver man belysa sitt kar med denna lampa tro??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Så nu har man varit i kunsbacka och inhandlat Zeovit kittet. Det ska bli kul att få prova på. Ska köra det ca: 6 veckor innan jag köper nya korallfraggar. Även rensa ut xenian som jag har i överflöd av. Får nog göra en ny inredning. Stapla stenen lite bättre så man kan limma på korallfragarna där jag villl ha dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nu äntligen fick jag tummen ur. Fick rensat ur all xenia ( nästan ). Borstat stenen och försökt att stapla upp all stenen i ett jag vet inte vad. Inte lätt att få till det i detta lilla kar. Kommer lite bilder snart. Ang. helgen så blir det Kungsbacka och handla några fraggar samt lite flaskor :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. helgen så blir det Kungsbacka och handla några fraggar samt lite flaskor

Okey då ses vi hos Ted imorgon Lördag?

Nu ska man bara försöka utrota glasrosorna...

Köp en Chaetodon kleinii hos Göran på Ciklidhuset/Lerum de är grymma mot glasroser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är dom tillsammans med en mussla? Jag har en Lysmata wurdemanni, men jag har inte sett honom äta någon ännu. Kanske skaffa fler som kan hjälpas åt. Fjärilsfisken som du nämde är himla fin (de flesta är fina ) men mitt kar är för litet. Har redan 15 fiskar. Jag tror inte att jag klarar att hålla dom vid liv en längre tid. Och vad äter dom sen när glasrosorna är väck???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja än så länge..När jag tänder akvariet så är tempen 24 C kl 11:00. Släcker kl. 22:00 och då är tempen 29 C. Men jag skulle ha åkt till ted i Kungsbacka och investerat i en fläktkylning men givetvis så hade frugan andra planer.

jag får ta det nästa helg..skulle även köpt några nya fraggar m.m. Kanske det som kallas skynda långsamt :) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...