Gå till innehåll

Pelarakvarium PL-160


mojjan

Rekommenderade inlägg

det skulle vara kul att köpa lite färggranna korallfraggar som lyckas behålla de färger som den har i butik. Sen som du ser på bilderna så har jag bara lätta koraller. Men vi får se..jag har som sagt inte börjat ännu..

Ok, får väl önska dig lycka till då. :)

Föresten.. är det någon som vet vad det är för alg jag har i karet??

Den gröna som växer överallt ser ut som Caulerpa Taxifolia, men jag kan ha fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sådär. puh stonk..nu har jag tagit bort mina macro alger. Det strök även med några Xenia skott, men dom brukar repa sig ganska fort. Ska idag inhandla Fosfatreducerare och lite annat smått o gott. Tämkte på en grej..skulle man inte kunna ha macroalgerna i sumpen med belysning..lättare att gallra ut dom efter hand..dom börjar annars att växa ihop med stenen..var ett himla bökande för att få väck dom.

Kan man då köra med fosfatreducerare när man har kvar algerna?? Har för mig att dom dör då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar var alla sniglar ( snäckor ) kommer ifrån..kryllar av dom..skulle vara kul om det kunde bli lite kalkalger på bakrutan..istället för massa macroalger.

Angående musslan, undrar jag om det räcker med en 150 watts Mh lampa eller om jag måste skaffa en större??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=RXhehlbiSl8"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/watch?v=RXhehlbiSl8" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

Jag är ledsen, men jag kan inte hitta nån film med den där adressen :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej är det någon som vet vilket korall lim som är bäst..ska inskaffa lite fraggar tänkte jag..måste limma fast dom på stenarna. kan tyvärr inte göra så mycket med inredningen..vill gärna ha kvar antal kg sten. Men som det är nu så är det näst intill omöjligt att få plats med några om de inte limmas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej är det någon som vet vilket korall lim som är bäst..ska inskaffa lite fraggar tänkte jag..måste limma fast dom på stenarna. kan tyvärr inte göra så mycket med inredningen..vill gärna ha kvar antal kg sten. Men som det är nu så är det näst intill omöjligt att få plats med några om de inte limmas.

Det finns en uppsjö av olika korallimm, när jag limmar på sten i karet som jag inte kan ta upp så använder jag GroTech "Quick" lim, tycker det funkar bra. När jag limmar fragg på sten som jag kan ta upp så använder jag vanligt superlim (cyanoakrylat)i gelform.

Vet att jag har ställt denna fråga i tidigare inlägg..men gör det igen..är det någon i Göteborgs området som har lite fraggar till salu ( Sps) ?? och vilka??

Om du inte har så brott så kan jag säkert nypa lite acroporor, (ska ha barn om ett par veckor så det är ganska fullt upp nu) men om någon månad eller två så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inhandlat Fosfatremovers..Aqua-Phos tillverkad av Aqualight, har det i en nätpåse i sumpen med en 1000 l pump flåsande på. Tog även bort alla macroalger i sumpen, endast några små bitar kvar i karet.

Flyttade även upp musslan så den skulle få mer ljus än när den låg på botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har satt ut en annons på akvarium sump med mera...går ganska trögt när det inkommer himla fina kar för ett vrakpris. Men , men får kanske sänka priset då det blir ju bara dåligt om det får stå utan att användas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...