_Manne_ Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 ett alternativ är ju att bygga ett zeo filter själv, som får plats..mvh manne Citera
mojjan Postat 23 juli 2008 Författare Postat 23 juli 2008 jag såg på wrangs hemsida när han byggde en själv..himla bra jobbat bra resultat. Men min sump är på ca: 20 liter med en Deltec Mc 500 skummare i..blir ganska trångt . Vad tror du om och ha en filterpåse?? Det är ju en del som har det när dom kör med vodka.. Citera
mojjan Postat 10 augusti 2008 Författare Postat 10 augusti 2008 Har ännu inte fått tummen ur..Ingen zeovit metod ännu..men hoppas kunna köra igång senare i höst.Tagit lite nya kort med telefonen samt några snuttar film.Untitled_1_chunk_3_chunk_2.wmvUntitled_1_chunk_4.wmv Citera
mojjan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 Nu har man sålt av lite gamla grejor. Det lönar sig att sätta ut sakerna på SaltvattensGuiden.Köpt en ny mh-lampa på 400 watt. Det kanske var för mycket till mitt kar på 70 cm höjd bredd 50 cm. Får se om det fungerar..har kollat termometern noga. Får väll köra med 150 Wattaren på sommaren. Hur länge behöver man belysa sitt kar med denna lampa tro?? Citera
mojjan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 lampan är en 20000K Radium eller något liknande Citera
garfish Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Blev bra med lampan! Kul att någon som gillar att kräma på med ljus över burken ! /Gustaf Citera
garfish Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Ps fina bilder, söt liten snigel du hittat Ds Citera
mojjan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 jo...det kan man tycka om det var en bara...det kryllar av dem. kommer fram direkt lampan är släckt. Hoppas dom enbart äter alger... Citera
mojjan Postat 19 augusti 2008 Författare Postat 19 augusti 2008 missade kanske något..du menade kanske min naken snigel..har en massa små rackare oxå Citera
mojjan Postat 8 november 2008 Författare Postat 8 november 2008 Så nu har man varit i kunsbacka och inhandlat Zeovit kittet. Det ska bli kul att få prova på. Ska köra det ca: 6 veckor innan jag köper nya korallfraggar. Även rensa ut xenian som jag har i överflöd av. Får nog göra en ny inredning. Stapla stenen lite bättre så man kan limma på korallfragarna där jag villl ha dem. Citera
amatören Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 häftigt kar du har.....blir ju skit bra med zeoviten. Citera
mojjan Postat 9 januari 2009 Författare Postat 9 januari 2009 Nu äntligen fick jag tummen ur. Fick rensat ur all xenia ( nästan ). Borstat stenen och försökt att stapla upp all stenen i ett jag vet inte vad. Inte lätt att få till det i detta lilla kar. Kommer lite bilder snart. Ang. helgen så blir det Kungsbacka och handla några fraggar samt lite flaskor . Citera
mojjan Postat 9 januari 2009 Författare Postat 9 januari 2009 Nu ska man bara försöka utrota glasrosorna... Citera
mojjan Postat 9 januari 2009 Författare Postat 9 januari 2009 undrar vilka sps fraggar man ska plantera nu?? Citera
wrang Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Ang. helgen så blir det Kungsbacka och handla några fraggar samt lite flaskorOkey då ses vi hos Ted imorgon Lördag?Nu ska man bara försöka utrota glasrosorna...Köp en Chaetodon kleinii hos Göran på Ciklidhuset/Lerum de är grymma mot glasroser Citera
mojjan Postat 9 januari 2009 Författare Postat 9 januari 2009 Hur är dom tillsammans med en mussla? Jag har en Lysmata wurdemanni, men jag har inte sett honom äta någon ännu. Kanske skaffa fler som kan hjälpas åt. Fjärilsfisken som du nämde är himla fin (de flesta är fina ) men mitt kar är för litet. Har redan 15 fiskar. Jag tror inte att jag klarar att hålla dom vid liv en längre tid. Och vad äter dom sen när glasrosorna är väck??? Citera
mojjan Postat 9 januari 2009 Författare Postat 9 januari 2009 Men det ska bli kul att åka till Ted..där får man stilla sitt lustmäte ett tag ( tiden går snabbare där ) Citera
Holma Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Fint akvarium Peder!Går det bra värmemässigt med 400 wattaren?/Mvh Niklas Citera
mojjan Postat 10 januari 2009 Författare Postat 10 januari 2009 ja än så länge..När jag tänder akvariet så är tempen 24 C kl 11:00. Släcker kl. 22:00 och då är tempen 29 C. Men jag skulle ha åkt till ted i Kungsbacka och investerat i en fläktkylning men givetvis så hade frugan andra planer.jag får ta det nästa helg..skulle även köpt några nya fraggar m.m. Kanske det som kallas skynda långsamt . Citera
mojjan Postat 14 januari 2009 Författare Postat 14 januari 2009 Tjenis!! Nu har jag fått ett mycket bra paket ifrån Ted ( Kungsbacka ). Jag har redan hunnit testa den. Kan bara tala om att jag för första gång måste använda doppvärmare i min sump. Citera
mojjan Postat 14 januari 2009 Författare Postat 14 januari 2009 Den sänkte tempen från 29 C - 24 C. Ska bli kul att se hur den fungerar i sommarvärmen.http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/pgImgPopup.php?sTbl=Art&sImgName=Coolbreeze6cooler.jpeg Citera
mojjan Postat 14 januari 2009 Författare Postat 14 januari 2009 funderar på att skaffa en Pseudopterogorgia. Har läst mig till att Gorgonier lever på matning enbart, medans denna korall lever på solljus. Citera
mojjan Postat 14 januari 2009 Författare Postat 14 januari 2009 Hej alla!! Undrar om det är någon som har lite sps fraggar tillsalu. Skulle vilja köpa 5-7 st. Mvh Peder Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.