Gå till innehåll

Siemens Logo


zippo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

jo det ska bli kul , datatekniker som man är så måste man ju datorisera även akvariet .får hem min i veckan med ett startkit & programvaran så sen blir det lite sena nätter men du daniel ta ner den svenska manualen där finns mycket bra exampel & annat skoj !

köpte min förövrig av en bekant på bravida ! så dom flesta elfirmor kan säkert ta fram en !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man på ett enkelt sätt hantera analoga givare t. ex. termometer ochpH?

/Janne

om det finns någon enkelt sätt kan jag inte svara på än men det borde vara möjligt iaf eftersom det finns 8 analoga ingångar

någon annan kanske kan svara lite bättre på det !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lekt lite med ett "övningsprogram" för PLC, som jag tyckte var grymmt bra. Efter någradagar så hadde man lärt sig grunden, men så rasade min dator och ett av de programen jag blev av med var detta. Jag har glömt av vad detheter, någon som känner igen det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, kännde inte igen det där, men jag skall kolla lite närmare i morgon. Programet körde man i windows och detvar väldigt tydligt och enkelt. Förbannat roligt ocksåsmiley1.gif. Det är kul att styra saker och ting med datorn, har kollat på ett system så man kan "mappa" bilen med lappen utan dyra styrsystem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, kännde inte igen det där, men jag skall kolla lite närmare i morgon. Programet körde man i windows och detvar väldigt tydligt och enkelt. Förbannat roligt ocksåsmiley1.gif. Det är kul att styra saker och ting med datorn, har kollat på ett system så man kan "mappa" bilen med lappen utan dyra styrsystem.

oki

jo det verkar vara mkt kul det här, sprang på några andra versioner okså http://www.bytronic.co.uk/download.htm om det kan va nått !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

he he

jag har sagt till att finns det fler dom vill bli av med,så tar jag dom så vi får se nu hurdet blir

niclas va dom dyra på elektroskandia ? jag har inte lyckats att få tag i en själv ännu smiley5.gif.jag fårlåna en ett tag men man kanske skulle råka "tappa" den smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaha nu har jag den hemma "äntligen " det blev en 12RCL 12 ingångar & 8 utgångar va det någon här som har/hade kört med den och har en grundprogrammering att dela med sig av ?

vore bra att ha en att titta på och modifiera efter egna behov ,så man slipper börja helt från scratch smiley5.gif.

maila mig på zippo@linux.se om någon har något !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...