zippo Postat 27 augusti 2004 Författare Postat 27 augusti 2004 hade den bara till lånns tyvärrjag köper en ny om/när jag ska andvända min logo igen ! Citera
xedar Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 känns lite "overkill" att köra med deras Basic STAMP.Det finns juh andra microdatroer som är betydligt biligare. tex AVR, finns även där en basic kompelator som heter bascom.så en enkel tempratur dator som slår till och från vid den viss temp hade krävt följandeAT90S2313 "avr" pris 55:10KrMAX 232 "seriel komunikation till pc" pris 27:90KrDS1829 "temp krets från dalas" priset på denna hitta jag inte just nu pga att den inte fanns "lös" på elfa.men tippar på runt 50Krdetta är den temeratur dator som man kan ansluta till datorn. kommer kostar ca 200kr när allt är klart.OBS dessa komponenterna är inte alla som krävs det krävs även en del analoga kring komponenter som tex resistorer kondensatorer och en kristall för att klocka AVRen.det skulle även kunna gå att bygga en nivå reglator "med eller utan pc interface" för en 100kr.jag kommer att lägga upp ritningar på olika delar av en dator som jag tänker bygga när saker har lugnat sig här hemma. Datorn kommer bestå av ett axis development kit som kör linux men mer info ang detta senare.Mvh Mikael Citera
Linnex Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Någon som har länk till bra sida med givare till PLC ?. Citera
wrang Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 hejvad ar det for givare du ar ute efter?ps ursakta det svenska spraket. testar min nya handdator att besoka sidan och de finns ej a a o Citera
Linnex Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Princip det som går att få tag i till IKS systemet.Jag funderar på vad jag skall satsa på för styrsystem. Tycker att man skall komma billigare undan med PLC system typ:http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=5125.htm?_25_7 28_57 (tar gärna tips på andra varianter och sorry men lyckas inte få till direkt länk av långa länkar) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.