Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det är inte slam som yr runt, utan lite större partiklar, som inte lägger sig på botten (jag har inga slamsamlingar bakom stenarna som jag hittat). Vatten byter jag 10% varannan vecka. Hm. Skumfilter altså? Verkar inget vidare.

Postat

I nystartade akvarier är det inte helt ovanligt med småpartiklar i karet. Det enklaste är att ha filtermatta vid insuget till pumpartna och sedan göra rent dem ofta så minskar det fort.

Vad hade du för pumpar?

Postat

Jag vet inte vad du har för cirkulationspumpar och inte hur korallian ser ut vid insuget men jag skulle eftersträva att sätta vid de insugen. Har du lös filtermatta är det bara att klippa till!

Postat
Mitt vatten har rätt mycket partiklar som yr omkring - hur löser folk det?

mekaniskt filter är bra, om man rengör de ofta (2ggr i veckan)...de avlägsnar de mesta av detta, men de kan ta ett par veckor innan du märker nån skillnad. Själv har jag alltid kört mek.filter, o märker att de gör vattnet klarare o renare. det är ju också ett sätt att transportera bort detritus.

Postat
Quickfilter är ju superba på att ta bort småpartiklar...

Har du nån lämplig powerhead hemma så blir de rätt billigt med.

Håller med, Quickfilter är en kanongrej tycker jag.

Finns i välsorterade affärer !

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...