wrang Postat 4 januari 2008 Författare Dela Postat 4 januari 2008 Ja då var sumpen inskaffad, Ett steg närmare68x63x38cm = 168liter med 42mm hål för vattenbytes kranHar även beställt en ny Akvariedator vid namn GHL profilux hämtar den samtidigt som med sumpen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 4 januari 2008 Dela Postat 4 januari 2008 Wow - lyxigt med ny akvariedator Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2008 Författare Dela Postat 4 januari 2008 Japp skall bli intressant att testa denna. har lus läst manulen å man är förundrad hur de kan stoppa in allt eller alla funktioner i denna låda.http://www.ghl-profilux.co.uk/http://forum.aqua-it.de/ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Spännande Christian! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2008 Författare Dela Postat 8 januari 2008 Hmm spinner vidare lite med detta.Har ritat upp hela lägenheten i Sketchup å pillat in ett akvarium. Mycket återstår men kul att fundera lite Vy ifrån Vardagsrummet Sett ifrån Hallen in i Akv. rummet Sett uppfrån Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 Kul bilder!Sak sumpen vara under karet? Hur ska du organisera akvarierummet i övrigt? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2008 Författare Dela Postat 8 januari 2008 Japp sumpen skall vara under karet är det tänkt å en bra vatten bytar tank vid sidan. För att komma ner lätt i karet så planerar jag även att ha en gång ramp nere vid sumpen så man lätt kommer år om man skall ner i karet men även lätt att plocka bort om man skall in i sumpdelen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 9 januari 2008 Dela Postat 9 januari 2008 Japp skall bli intressant att testa denna. har lus läst manulen å man är förundrad hur de kan stoppa in allt eller alla funktioner i denna låda.http://www.ghl-profilux.co.uk/http://forum.aqua-it.de/Jag trodde jag skulle bli galen när jag skulle ställa in denna dator. Men efter ett antal timmar och avbrutna försök kom jag på hur dom hade tänkt man skulle göra och då gick det nästan bra. Ett tips är att inte lita för mycket på manualen utan att prova sig fram.Mvh Daniel. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2008 Författare Dela Postat 10 januari 2008 Tackar. Hoppas att den skall komma snart till mig oxså Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Hur har du löst fuktproblemet?Jag har pratat med mina kontorsgrannar som jobbar med ventoch dom har någon växlare som återvinner 50% av värmenom man vill men blåser ut fukten var man vill./Johan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Jag trodde jag skulle bli galen när jag skulle ställa in denna dator. Men efter ett antal timmar och avbrutna försök kom jag på hur dom hade tänkt man skulle göra och då gick det nästan bra. Ett tips är att inte lita för mycket på manualen utan att prova sig fram.Mvh Daniel.Vem läser en manual Wrang vad har du tänkt koppla in på datorn ?(finns ju en del att välja på)kan du logga värde på en pc ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Näää nu e det nog med funderingar om detta akvariebygge! Nu vill vi att du börjar bygga!!:-)) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Han måste dock få sin lägenhet först, kan bli lite jobbigt annars:). Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 hahaha ja kanske de:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2008 Författare Dela Postat 10 januari 2008 Hmmm okey jag gör ett uppehåll med denna tråd å återkommer om +3veckor. Får lägenheten först den 31/1Får se vad Affären får in för delar till datorn.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Ja och sen när du är klar vill man ju komma och över och inspektera och kanske få sig en kopp kaffe:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2008 Författare Dela Postat 10 januari 2008 Japp alla är välkomna hem till mig för en kopp kaffe. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Vågar du säga ALLA??? På en gång? Eller får man ta kölapp??:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 10 januari 2008 Dela Postat 10 januari 2008 Det kommer att bli så snyggt mannen !!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 januari 2008 Författare Dela Postat 22 januari 2008 Nja vi kan ta ett möte hos mig i vår/försommar så antal får la vi ta då.Skall hämta nyckeln nu ikväll å åka ditt å kolla lite närmare hur man skall börja det hela. Har lite funderingar på ställningen trä eller metall.Sumpen hämtar jag imorgon OnsdagDetta akvarium kommer iallafall få heta version 8.0 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Wrang kör aluminium och durk på platån som du tänkt stå på Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 januari 2008 Författare Dela Postat 24 januari 2008 Ja då är det helt på gång mer än vanligt. Hålet är uppsågat i väggen och akvariebänken är beställd utav en jobbat kompis. det blir 40x40mm profiler och sedan målar denna med en färgdagens bilder och ett steg i riktningen Jag sågade och skar med en mattkniv igenom gipsskivanEn glad fru(lite suddiga bilder med de är tagna med min SE P1i)Akvariets mått blir nu 110x90x70 (Läng x Bredd x Höjd) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Det här kommer bli grymt Christian:smiley20: härliga mått på karet.Den här delan av hobbyn är nästan den roligaste bygga,fundera, och har man gjort det några gånger så kommer man på fler å fler smarta lösningar som gör det hela enklare och mer lättskött och snyggt såklart.mvh Thomas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Thessan Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Va kul att vara på g, blir nog kanoners Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Netweaver Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Kul som fan att se glöm nu inte bilderna och lycka till i den nya lyan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg