Gå till innehåll

Ett inbyggt 600 liters akvarium i väggen - Akvariet nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 743
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej,har en ikällaren du kan få,det är en motor med växel låda,antingen använder du två rull hjul till linorna (typ höj o sänkbar torkställning)eller att du har ett rör så det blir som en rullgardin fast med linor istället,men då behöver du nån form av lager på röret,om du inte har en elektrisk projektor duk du kan skrota,det blir till 99% en resa till GB på fredag ,slänger av grejerna hos dig då,pm a ditt mobil nr,mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste den köras med motor?

Hade det inte funkat med vanliga balansblock? När du väl ställt in vikten och motståndet så det passar dig så är det ju en enkel grej att sköta, du bara tar tag i armaturen och lyfter upp den, armaturen stannar där tills du drar ner den igen. För de som inte hänger med, tänk er en sådan där kökslampa med en "fjäder" längs med kabeln upp till taket. :)

Det finns för en massa olika viktklasser.

aufrol5.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag tycker det är en kul grej att kunna hissa upp den med motor ;)

Pratade precis med Akvarietillverkaren å karet kan hämtas nästa Fredag!! 21/3 -dregglar-

Det är min Opthiwhite framruta som gjort det hela försenat 2½ vecka

Kommer att komplettera med lite mer ljus i framkant ovan karet med 2x54watt +1x39watt

Annat kul är att jag kommer lyfta in karet via vardagsrummet utefrån då trappan är snäv och brant.

91778_7_11_p.jpg

Alingsås trucktjänst

Mer bilder kommer då detta sker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska du inte byta den mot en trampolin istället.?

hehe så liten é jag inte :skrattar:

Det vara bara ett exempel. Visst finns det säkert billigare, kolla upp de lokala byggvaruhusen om vad de har. Har själv den idén nämligen till min belysning.

Visst é det bra med en talja som man lätt kan hissa upp armaturen é ju en bra ide om man har plats för det. Vet ej hur många gånger jag svurit att den där armaturen alltid är ivägen då man skall greja i karet.

Men nu så Gör om Gör rätt

Manöverpanelen är iallafall på G

post-736-14468915211792_thumb.jpg

en för varje uttag som sitter inne i bänken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp med inköp av returpump

Svårt det här att hitta en returpump som passar hadde tänkt mig från 3500 liter och uppåt

Kollade in på jakens hemsida och el energi uträknaren

Deltec 4040

Inköpspris 3200:-

Drift: 60Watt

Eheim 1262

Inköpspris 1300:-

Drift: 80Watt

Produkt 1 har ett 1900 kronor högre inköpspris MEN har en elkostnad som är 192.72 kronor LÄGRE per år. Efter 9.86 år så börjar du tjäna på att du köpte produkt 1 istället för produkt 2

Eheim 1262

Inköpspris 1300:-

Drift: 80Watt

Powerjet Free-Flow 6000

Inköpspris 1300:-

Drift: 80Watt

Så för min del spelar det ingen roll om det är en internpump eller externpump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har monterat upp en dörr inne i rummet så man slipper se det utrymmet som var precis till vänster om dörren och målat denna dörr blå

post-736-14468915241733_thumb.jpg

Kommer även att måla den vita dörren blå eller sätta upp en MDF skiva på dörren å sedan måla denna blå

Nätverks kameran är givetvis på plats och kommer sättas igång senare

post-736-14468915241988_thumb.jpg

Karet kommer på Tisdag. Allt é bokat och klart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns väl inget roligare än byggandet och planerandet Christian hehe.. just därför så har jag också ett litet projekt på G. Ser i fram mot fortsättningen av ditt bygge, ser ju väldigt lovande ut av vår allas egna Byggare bob.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe tackar.

post-736-1446891524227_thumb.gif

Bygget é kul men har stått still ett tag, man liksom tappar sugen på det hela efter man både renoverat lägenheten och byggt ett akv rum.

Såg roomservice igår å fick iden att kanske klä in ställningen med Forbos Furniture Linoleum-kollektion tyckte det var snyggt. men men man får se....

Har lite fundereringar oxså på ljuset under bänken eller i bänken så det blir lätt att se in eller jobba där under

Kommer bygga klart en 2x54watts T5 som jag lägger i framkant för att få mer ljus i karet

Funderar vilken returpump man skall köra med ändå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju använda en aqua bee eller oceanrunner eller kanske en AS new jet av något slag. Jag har valt att dela upp returen på 2 mindre pumpar med option på en tredje ifall det behövs istället för en stor och tror att det kommer att bli mycket tystare och mindre vibrationer av detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...