Gå till innehåll

700 med 200 sump


akkibat

Rekommenderade inlägg

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Varför inte beställa ett 1600 liters i tjockt float eller optiwhite med de måtten du vill ha istället.

Majornas glas i göteborg ska vara bra, har själv beställt mitt kar där men inte hämtat det ännu så jag kan inte ge något omdömme.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte beställa ett 1600 liters i tjockt float eller optiwhite med de måtten du vill ha istället.

Majornas glas i göteborg ska vara bra, har själv beställt mitt kar där men inte hämtat det ännu så jag kan inte ge något omdömme.

Den här burken finns redan till ett bra pris, men känns den osäker kan det bli något annat, ett beställt i 1500 liters klassen eller något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe... ja priset är verkligen inte att leka med. Dock för akvarier på 4000-10000 liter så då kanske det ändå blir en droppe i havet... bokstavligt talat :ler:

Hmm... du har rätt och jag får nog problem här hemma med att övertala tjejen att jag måste ha 10000 liters så jag kan köpa en skummare för 63.000 spänn :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men lite allvar.... vad har ni för åsikter... ska jag satsa på ett 1600 liters med 10mm härdat eller ska man sansa sig och ta ett runt 700, för jag vill ha lite storlek på tokerierna...

Vad tycker ni???

känns som om det finns bra åsikter hos er alla....-respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allvaret står du för Mikael, det e sist du o din plånbok som e avgörande vad du ska ha.Men min åsikt e bättre med ett mindre kar som sköts väl en ett större som inte sköts väl.Och väl menar jag att inte pengarna räcker till.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allvaret står du för Mikael, det e sist du o din plånbok som e avgörande vad du ska ha.Men min åsikt e bättre med ett mindre kar som sköts väl en ett större som inte sköts väl.Och väl menar jag att inte pengarna räcker till.Patrik

Pengarna räcker aldrig till...:x

Men jag tänkte mest på om det dumt att satsa på ett kar med 10mm härdat glas... blir mer och mer osäker, ett 720 (standard) har ju nästan samma längd, blir bara smalare och lägre.

Är väldigt orolig för att det skall hålla, och går det sönder räcker defenetivt inte pengarna. :död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle köra på ett mindre, det är ingen höjdare att ligga sömnlös pga oroligheter i kroppen....håller det eller var det ett knak i glaset osv osv

Mmmm... ett knak i nattmörkret e ju inget man vill höra, bara lite blubb och pys från apparaturen :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mmmm... ett knak i nattmörkret e ju inget man vill höra, bara lite blubb och pys från apparaturen :ler:

Jag kan ibland rycka till och vakna om jag hör något konstigt ljud, kan vara knäpp från frysen eller vad som och jag har 570 l med 12 mm glas som lär hålla. Med dessa mått du beskriver skulle jag garanterat vara sömnlös :smiley12: Salt är ju en underbar hobby om än dyr men det är det värt och jag tror faktiskt att du sover gött med ett annat kar och då orkar du ju jobba ännu mer och tjäna ääännu mer pengar till karet ;) Lycka till hur du än gör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade några stora skivor med härdat glas som jag hade planer på att bygga ett kar utav, men efter jag pratat med en glasmästare som starkt avrådde mig så vågade jag inte prova.

Om man får en spricka i ett vanligt glas så brukar vattnet mer "sippra" ut (om man har lite tur;)) och då kan man hinna rädda mer av det levande och huset, härdat glas däremot exploderar och då är det verkligen kört!:död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade några stora skivor med härdat glas som jag hade planer på att bygga ett kar utav, men efter jag pratat med en glasmästare som starkt avrådde mig så vågade jag inte prova.

Om man får en spricka i ett vanligt glas så brukar vattnet mer "sippra" ut (om man har lite tur;)) och då kan man hinna rädda mer av det levande och huset, härdat glas däremot exploderar och då är det verkligen kört!:död:

Har hittills faktiskt bara hört negativa saker om härdat glas.... tyvärr, men det kan va så att det inte år någon bra ide....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis.

Själv har jag ett sånt har och kommer att sparka igång en 200l sump.

Tack :nöjd:

Kommer att hämta den nya burken nu på Söndag sen blir det till att borra hål (hoppas att det håller) sen blir det till att bestämma var det ska stå nån stans i vardags rummet, tanten ville ha det i köket, som en köks ö.

Bilder kommer att läggas upp efter hand :cool:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...