CizziB Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Vi e nybörjare när det gäller saltvatten och har två st clownfiskar och två st korallgoby tillsammans med några anemoner i vårt clownhotell. Den ena gobyn har massor av "bulor" på kroppen, vad är det? Vad gör man åt det? Citera
CizziB Postat 19 november 2007 Författare Postat 19 november 2007 bubblor är kanske en bättre beskriving på "bulorna".... Citera
Hultis Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 du har inte möjligtvis nån bild på den? Citera
CizziB Postat 21 november 2007 Författare Postat 21 november 2007 du har inte möjligtvis nån bild på den?Nej tyvärr, dom är så skygga att man knappt ser dom varje dag... :/ Citera
stigigemla Postat 21 november 2007 Postat 21 november 2007 Är det genomskinliga bubblor kanske det kan vara en herpesinfektion. Jag har haft det på sötvattensfisk. Det smittar väldigt lite till andra fiskar och är ett "fisk"virus som inte smittar människor. Citera
aerie Postat 21 november 2007 Postat 21 november 2007 Hade samma problem med min gröna clowngoby.... de försvann efter någon vecka utan problem. Citera
CizziB Postat 21 november 2007 Författare Postat 21 november 2007 Okej, min ena goby såg bättre ut idag... men en är borta. Kan den ha dött av blåsorna och gömt sig nånstans i stenarna? För den är spårlöst borta....Båda var mer aktiva och mer synliga förr... Kan det va så för att vi köpte clownerna? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.