Abby Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Hoppas zebrasoman i 54 liters burken fick komma i det större karet även fast det inte verkar funka så bra.nu hänger ja inte med tony ? vilken sebrazoma talar du om ja har typ 4 st Citera
pimo Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 de är verkligenine så att ja inte gjort som man ska jag har hela tiden haft vägledning av bengt på marinakvariet jag tror han kan sina grejer han sa att de kanske va lite för mycke fisk men att de inte va huvud orsaken det är inte mitt första saltvattens akvarium heller Jag skulle vilja påstå att du gjort så som man inte "ska" göra, iallafall om man tror alla akvarieböcker och all "vetenskap" angående saltvattensakvarier.Jaså det är inte ditt första saltvattensakvarium?, varför heter då tråden "första saltvattensakvarium 800L", och ligger i forumsdelen "Mitt första akvarium"?, konstigtHur ligger nitrit och nitrat?, hur ligger ph? Citera
Drullputt Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 nu hänger ja inte med tony ? vilken sebrazoma talar du om ja har typ 4 stDu hade en bild på din blogg där det fanns en gul kirurg i ett litet clownhotell. Citera
Abby Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Jag skulle vilja påstå att du gjort så som man inte "ska" göra, iallafall om man tror alla akvarieböcker och all "vetenskap" angående saltvattensakvarier.Jaså det är inte ditt första saltvattensakvarium?, varför heter då tråden "första saltvattensakvarium 800L", och ligger i forumsdelen "Mitt första akvarium"?, konstigtHur ligger nitrit och nitrat?, hur ligger ph?de ligger där eftersom de är mitt första akvarium ja har byggt själv och angagerat mig i det .. de lilla startade jag ett par månader innan .... visst kan de ja har gjort fel men ja ahr gjort de enligt med min zoo butiks vägledning han tyckte dock att de va lite för mycke stora fiskar men annars va de lugnt ... nitrit ligger rätt högt nu eftersom de låg döda fiskar ett par dagar i ungefär 0,25ppm har inte tagit nirat och ph på ett par dagar så har ingen aning Citera
Abby Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Du hade en bild på din blogg där det fanns en gul kirurg i ett litet clownhotell.nej den ligger kvar i nano karet ....den e så liten men ja ska någ flytta den när ja får rättsida på mitt akvarium Citera
papi Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Du kanske kan få ner nitriten snabbt med Ultra Life och bakteriekultur. Citera
Abby Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Du kanske kan få ner nitriten snabbt med Ultra Life och bakteriekultur.ultra life ? är de den där som ser ut som lera som man blandar upp med osmos vatten isåfall använder ja den ja köpte en burk för några dar sen ....... den verkar funka bra Citera
papi Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Just precis, den sägs kunna binda nitrit och amonium. Citera
Abby Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Just precis, den sägs kunna binda nitrit och amonium. verkar funka fint för mig men ja överdoserar rätt mycke har någ i 6 te skedar i en halvliter osmos vatten ..... Citera
DaTrucka Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Kör man UltraLife så bör man skumma relativt blött så man får ut leran ur karet igen, annars samlas det bara mer och mer av den i karet, läggersig på sten å annat å ser fult ut och täpper till porer. Citera
Bechen Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Det är bara att komma igen (jag lider med dig) Citera
Abby Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Det är bara att komma igen (jag lider med dig)tack för medlidandet ! hur går de för dig då ? kommit igång ? Citera
Bechen Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Jag har kommit igång med uppstarten men får vänta på att mina värden blivit bra räknar med att lägga i fisk och koraller slutet av januari Citera
Abby Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 okej okej väntar mig massa bilder på bygget lennart !! Citera
Abby Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 någon som är haj på iks ? jag har fått en men har inte satt igång den undrar lite hur man skall göra .... Citera
tropfrog Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Börja med att ladda hem manualen från iks hemisida. Om det kvarstår frågor när du läst dem så kan jag hjälpa dig.MVHMagnus Citera
Bechen Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Hej abby hur går det med karet hoppas att det går på rätt håll Citera
Abby Postat 19 januari 2008 Författare Postat 19 januari 2008 jodå de rullar på ja räddde resten utav fiskarna ja är nära nollnitrit igen så nu ska dem snart in i karet igen ... Citera
Bechen Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Hej Walle skall på semester i två veckor när jag kommer hem är det nog dags med lite liv i karet skall nog till Göteborg i febuari kommer in om om det är ok Mvh Lennart Citera
Abby Postat 11 april 2008 Författare Postat 11 april 2008 Hej Walle skall på semester i två veckor när jag kommer hem är det nog dags med lite liv i karet skall nog till Göteborg i febuari kommer in om om det är ok Mvh Lennarthej lennnart nu måste du ha fullt upp med akvariet är de i fullt bruk nu ??? hur va stenen föresten ? skicka gärna med bilder mvh walle Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.