Trilobite Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 I den nya LS:en o på de nya korallerna jag köpte av Loyden finns det slemtrådar som liknar spindelväv - det finns numera på ett par andra platser också - en stackars snäcka blev hängande i en tråd men kom loss.Spindelkrabbor spinner ju inte nät, så något annan lär det väl vara Någon som haft samma problem? Citera
Hultis Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 det är nog dom dära små maskarna som bygger rörhus på stenen, det ser ut som små kringlor som blir pyramid formade. fruktansvärt irriterande är dom iaf... Citera
ramq Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Jag har massvis av dom där maskarna... Det ser lite kul ut med en massa sandrör på hela sandbotten =) Citera
jonasroman Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 I den nya LS:en o på de nya korallerna jag köpte av Loyden finns det slemtrådar som liknar spindelväv - det finns numera på ett par andra platser också - en stackars snäcka blev hängande i en tråd men kom loss.Spindelkrabbor spinner ju inte nät, så något annan lär det väl vara Någon som haft samma problem?sånt ser man ibland o de tror jag är muciner o annat som bildas av bla bakterier. Citera
Laggeman Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Har också dessa i mit kar, är maskar som släpper ut en väv i vattnet för att fånga småsaker att äta.Alla dessa småsaker som man annar skanke inte lägger märke till gör revet mer levande och likt det verkliga revet tycker jag. Det blir inte så sterilt med enbart koraller, sten och fisk. Citera
jonasroman Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Har också dessa i mit kar, är maskar som släpper ut en väv i vattnet för att fånga småsaker att äta.Alla dessa småsaker som man annar skanke inte lägger märke till gör revet mer levande och likt det verkliga revet tycker jag. Det blir inte så sterilt med enbart koraller, sten och fisk.precis...ser också de som nåt positivt Citera
oveb Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Jag tycker dom suger...Vid vattenbyte så bryter jag av rören och suger ut toppen på dom. Det funkar Citera
Wiking Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Jag har några sådana också och tycker att de är helt ok. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.