Gå till innehåll

IKS SMS Modul


MARHAG

Rekommenderade inlägg

Problemet med att använda ett program är att dator måste vara igång och inom serie kabel avstånd från datorn. Dessutom så vill jag att systemet ska klara sig själv utan datorer och annat.

Men programmet kan vara intressant om det underlättar programmeringen av IKS datorn. Har någon lyckats komma in på sidan för jag har inte lyckats?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var själv inne på sidan i förrgår men nu kommer jag inte heller in måste vara nere för uppdatering eller liknande. vill du underlätta programeringen så finns ju winsoft till IKS. Men personligen så tycker jag att matuta överträffar winsoft med hästlängder. Skulle vara roligt att veta vad alla använder sina iks till??? själv har jag än så länge bara den till att hålla koll på ph värdet samt tempen och så kontrollerar den två pumpar i vågrörelse och tänder å släcker ljuset samt sköter doseringen av spårämnen men jag vill ha igång en kalkreaktor med så det blir väl nästa projekt. Är det någon som har elektroder till iks som de inte använder så skicka ett pm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder min till temp o ph och sen har jag beställt saltelektrod för att vara säker på att salthaltenska ligga konstant.

Min ambition är att kunna logga upp på en hemsida för att kunna kolla av varifrån som helst, det som johan hade var ju läckert.Men man måste förstå det.

mvh ps

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tedb:

Jag har tänkt använda min för total styrning och kontroll av akvariumet. Allt ifrån påfyllning av vatten, styrning belysning m.m. Anledningen till detta är att jag reser periodvis en hel del i jobbet och jag jag vill då bli informerad om vad som händer och ha den att reagera på händelser och då utföra angivna saker.

Jag säger tänkt eftersom jag inte har köpt in den ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har min Aquastar till: PH, Temp Salinitet, nivågivare och ska nu investera i en Simod för att kunna styra mina kommande T5ór med dimmerfunktion. Fantastiskt kul mojäng. Är äve sugen på SMS modulen, men den går ju bara att köra tillsammans med en mbiltelefon o inte vilka fabrikat som helst... Lite surt. Jag har en Ericsson SMS sändare och funderar på om man inte skulle kunna använda den på nåt sätt istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...