Gå till innehåll

Anemon problem


masse

Rekommenderade inlägg

Hej

Jo det var så att jag skulle köpa och den var på en stor sten som vi blev tvugna att dela och det är synd om där sitter fina saker på det är därför jag tänkte om det är någon som har råd hur man gör. såg att det var ett tackar och vill ha fler.Mvh Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

eller prova med att sätta en isbit vid foten för att se om den tycker att det blir för kallt. om den sitter på en sten kanske det kan gå att få under nånting att bända lite försiktigt med, nåt i plast som ett skaft från nån pulver skopa el dyligt som kan passa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger inte dina kreditkort hos din lokale handlare? Det har min sagt att alla akvarister har!;)

Har inte anemonen börjat vandra nu när du stört den så mycket? När den vandrar är det lättare att få loss den och det är viktigt att inte skada foten så den får någon infektion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

jo dagen efter hade den flyttat och med allt jobb vi la ner på att få loss den blir man sur. nu ser det mer ut som om den ska dö men jag vet att dom kan se så ut ,sen dagen efter så blåser de upp sej. Jag ska prova de förslag jag har här nu såklart vill jag ha fle

Mvh Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

"Papi " Om du menar mej så har jag stor vana av salt har haft kar i många år men tog en paus på 2 år när det dog för 25000kr när vi flyttade till hus (idioten som hade huset stängde av ström och värme). Det är ju inte så vanligt att man flyttar en anemon så det var något nytt men jag tycker att det komit bra tips som går att dra nytta av om jag köper fler.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

"Papi " Om du menar mej så har jag stor vana av salt har haft kar i många år men tog en paus på 2 år när det dog för 25000kr när vi flyttade till hus (idioten som hade huset stängde av ström och värme). Det är ju inte så vanligt att man flyttar en anemon så det var något nytt men jag tycker att det komit bra tips som går att dra nytta av om jag köper fler.

Då känner jag mig lugnare ;) Trist med krashen, idioter är svårt att skydda sig mot...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...