Forsberg Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Pimo- I dags läget käkar ingen av mina två kejsare på mina koraller. Men köper man en sån fisk eller nån form av fjälirilsfisk typ Chellmon, eller Kleini måste man vara beredd på detta.Man kan inte börja grina om dom gör det.DET FINNS INGEN GARANTI.GOTT NYTT SALT ÅRMVHMAGNUS Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 En annan possitiv överaskning med att hålla kejsare är att alla glasrosor håller sig borta.Jag har fullt med glasroser i sumpen och i filter- facken men inte en ända i karet.I skummarfacket har jag säkert 200 st. MEN inte en ända i karet.Jag trodde att jag skulle svämma över när min Chelmon dog men icke.MvhMagnusdet har jag oxå märkt, inga glasrosor, jag hade en riktigt stor glasros innan som jag inte nådde,den är borta, knappar äter dom som godis,men annars är det lugnt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Det skulle vara intressant och höra Pwins åsikter i ämnet. Med tanke på att han är den som har haft flest kejsare ihop med koraller. (vad jag vet).MvhMagnusMagnus det du skriver stämmer helt med mina erfarenheter, Trachophyllia och andra närbesläktade koraller funkar inte, även Catalaphyllia funkar dåligt. Jag har nu runt 10 stora kejsare i mitt kar och dom har aldrig skadat någon frisk korall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Per, kan du inte visa några bilder på dina kejsareHär är mitt bidrag: P. Navarchus Har haft den ca 5 år, har gått med SPS,LPS och mjukkoraller. Det enda han har rört var en Catalaphyllia, men det var efter att några dvärgkejsare och en Zanclus hade påbörjat slakten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Per, kan du inte visa några bilder på dina kejsareHär är mitt bidragsnygging jockeman, skriv gärna sort och hur dom funkar i burkarna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Ok här kommer bilder på några av kejsarna, tagna nu i kväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Underbart att se, pwin!Kan du ge oss listan på vilka du har?Vad matar du dem med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Ok här kommer bilder på några av kejsarna, tagna nu i kväll.verkligen toppklass, superfina kejsare + 1:a klass koraller, tror ingen slår detta fantastiska kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Ok här kommer bilder på några av kejsarna, tagna nu i kväll.fantastiskt fint per!!...ja måste bara komma o hälsa på igen...min burk framstår som en leksak jämfört med denna syn.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 Underbara bilder Pwin , Jag blir nästan inte alls avundsjuk.Ser man nån typisk rangordning?Vem är kungen( eller kejsaren) i karet?MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 januari 2008 Dela Postat 12 januari 2008 här kommer min nya favorit Chaetodontoplus duboulayi, såg ett par och några ensamma när jag var med ted på dejong, otroligt vacker "live", hittar inga riktigt bra foto. någon som haft denna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 12 januari 2008 Dela Postat 12 januari 2008 Kolla bilderna från Pwin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 januari 2008 Dela Postat 12 januari 2008 japp,där var den, dom jag tittade på var ganska stora, grymma färger! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 20 januari 2008 Författare Dela Postat 20 januari 2008 Super nice CrilleEn av värdens snyggaste kejsare.Jag vet ingen förrutom Pwin som har den .En given på framtida önskelista.Tydligen ska man se skillnad på hona och hane pga teckningen på fisken. Men det vet väl Pwin mer om.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Botan Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Dom är ju hur snygga som helst. Vad kostar dom i inköp? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Hehe här är en korfilm åt alla Kejsar fantaster några fiskar jag vet att man aldrig kommer våga hålla me tanke på priset Kejsare :Holacanthus Clarionensis , Holacanthus africanus , Chaetodontoplus ConspicillatusDvärgkejsare :Centropyge resplendens, centropyge joculator, Centropyge colini ,Centropyge multicolorOsv....http://www.blueharbor.co.jp/factory/eat/Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Fungerar inte i Firefox 2.0.0.11, men det gör så i IE 7.0.5730.11*Update, fungerar nu även i FF. Antagligen många som ville se den på en och samma gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Fin fina fiskar, men tyckte det såg lite trångt ut för den stora kejsaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Fungerar inte i Firefox 2.0.0.11Funkar utan problem för mig med samma version. Sunny: Finns det mer info om karet någonstans? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Mmm hoppas akvariet är lika stort åt andra hållet.. såg trångt ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Funkar utan problem för mig med samma version.Jag märkte det nu. Antagligen var det överbelastat när jag klickade in förra gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 snälla,håll tråden ren, nu vet vi:sur: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Sunny: Finns det mer info om karet någonstans?Tyvvär jakob minns faktiskt inte hur jag hittat länken... ska finnas info men tror det stod på japanska.. har haft filmen sparad , o komm på den nyligen..Favorit dvärgkejsaren om dett får ingå i denna klass är ju helt klart Centropyge Boylei.Annars tycker jag också väldigt mycket om Chaetodontoplus_conspicillatus mest för att jag aldrig sett den eller kommer att ha råd at våga skaffa en.. så den förblir mystisk för mig http://www.scuba-equipment-usa.com/marine/JUN06/Conspicuous_Angelfish(Chaetodontoplus_conspicillatus).htmlMvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.