saltbjörkan Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 hej!Nu kommer säkert en riktig nybörjar fråga som många kommer skratta åt men va fasiken frågar man ej så får man inget veta =) har sett på några av mina koraller att de spottar ut typ en brun tråd!vad är det förnågot? är de bra eller dåligt?tack i förhand/Marcus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 mjukisar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 den ena är en Lobophyllia och den andre tror jag är en skivanemon! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Lobophyllia kan skicka ut svepar tentakler på natten, är det dem du har sett kanske?" Its behavior is semi-aggressive and it will sting other corals with its extended sweeper tentacles during the night"http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?pcatid=437&N=2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Lobophyllia kan skita rätt ordentligt ett par dagar efter det att man matat den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 okej några långa tentaklar har jag ej sätt men de kanske den har när de är helt mörkt i karet?men där kommer i ella fall bruna trådar från munen eller vad det nu är ska försöka ta ett fott någon dag på de! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Lobophyllia kan skita rätt ordentligt ett par dagar efter det att man matat den.Som Stig säger koraller kan ... Fram och bak är ju samma ställe! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 det är skit från korallen som stig skriver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 tog en bild på korallen i dag rätta mej om jag har fel men detta är vell en Lobophyllia lite dåliga bilder men man ser ju hehe =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.