havre Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Hejsan!Jag har en sacrophyton som jag har problem med. Eftersom de ökar och minskar i storlek beroende på hur de mår/tid på dygnet har min sacrophyton slitigt sig loss från sitt fäste ett par ggr nu, vilket sliter på dess fot. Hur har ni fäst era sacrophyton? Ska man inte köra korallim på dem? Ska man låta de växa sig fast med gummisnoddar?Tacksam för svarMvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Det låter kanske grymt men om du skär upp några små snitt i foten där den skall fästa går det nog bättre. Men snitten skall ligga tätt mot rengjord sten. Tandborste? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Jag brukar antingen klämma fast den mellan 2 stenar eller sätta fast den med en bred gumminsnodd (dock inte för hårt). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Öppen snittyta mot ren sten - jag har klämt fast mina fraggar, en tryckte jag en tändsticka igenom så den satte sig ordentligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.