Dimorb Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Undrar bara ifall någon har en aning om vad som sker med min fungia.Har möblerat om i akvariet och i det skedet plockat ut fungian och placerat den i ett annat akvarie.Nu när den är tillbaka placerad och står på samma höjd som innan under samma mh lampa men med ett undantag att den sitter närmare pump-utblåset så har den börjat vitna lite i ena kanten. Är detta någon sorts reaktion på att den har kommit för nära utblåset? Dör den? Bör jag flytta på den?Mycket tacksam för svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Hejsan,Det finns en metod som fungerar ibland.Du tar en halv liter vatten ifrån ditt kar och blandar i en matsked druvsocker. Placera korallen där i och låt den vara kvar i 30-60 minuter.Sen sätter du tillbaka korallen på samma plats... eller någon bättre plats om du kan.Behandlingen kan upprepas vid behov. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Weird,denna metod har jag aldrig hört talas om förut. Vad ska den hjälpa emot? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Exakt vad som är felet som åtgärdas med den här metoden vet jag faktiskt inte. Jag antar att det är någon slags energi-brist i fungian?Jag har fått rådet från en tysk akvarist som jag anser vara mycket kunnig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 din fungia trivs bäst på bottensubstratet, i mildt strömmande vatten. Det tips du fått av Dykarn har jag själv sett resultat på, imponerande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Hur gick det. provade du druvsockret ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 3 november 2011 Dela Postat 3 november 2011 Gammal tråd men kanske värt att pröva min har inte återhämtat sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 3 november 2011 Dela Postat 3 november 2011 Den har nu legat i sockervatten i ca 10 min och från att varit helt ihopsjunken med öppen mun är den nu kanske 25% fluffig med stängd mun. Vilken skillnad! (låter den klart ligga i 30 min) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.