Richard Postat 23 januari 2010 Författare Postat 23 januari 2010 Grymt nöjd med dom senaste tillskotten av koraller och det är kul att suget har kommit tillbaks. Jag var mycket nära att lägga ner allt pga av "dödahavssyndromet". Deep six saltmätare tror jag den heter, den har tagit död på många tusen i mitt kar. Rådet till alla som har en vipparmsmätare, släng skiten. Jag är inte riktigt säker på en micromussa. jag forskar vidare Citera
a.nilson Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Riktigt jävla snyggt!!! Gryma koraller dom där sista. Citera
Richard Postat 24 januari 2010 Författare Postat 24 januari 2010 Tackar och bockar. Nu hoppas jag att det håller i sig så att allt funkar många år framåt. Citera
pikkenix Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Grym korall Richard! ;-)Blir sugen på att sätta igång, börjar närma sig att ta beslutet... Citera
Richard Postat 26 januari 2010 Författare Postat 26 januari 2010 Ett till nyförvärv. Någon som vet vad det är för korall? Citera
Jaken Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Antagligen en Acanstres Echinata. De ska tydligen vara ganske elaka, så se upp. Citera
pikkenix Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Dags för planering nu... https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=328196Några förslag? Citera
Richard Postat 28 januari 2010 Författare Postat 28 januari 2010 Antagligen en Acanstres Echinata. De ska tydligen vara ganske elaka, så se upp.Det är nog en Echinata. Jag kollade den nattetid och den verkar inte var så aggregsiv vad det gäller långa tentakler iaf.Tack för identifieringen Citera
Richard Postat 1 februari 2010 Författare Postat 1 februari 2010 Kompisen ska flytta och jag har helt enkelt blivit husse i ett halvår vilket har resulterat i ett ganska fullt akvarium.Några bilder Citera
pikkenix Postat 1 februari 2010 Postat 1 februari 2010 wow, läckert. Både fisk och koraller du fått ta hand om ser jag... Citera
Sunny Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Vilka läckra koraller, catalaphyllian är ju riktigt grymm... Jätte fint akvarium Richard, bra bladning ! Citera
Richard Postat 24 februari 2010 Författare Postat 24 februari 2010 Tackar och bockar.Lite nya bilder på några koraller. Har konstaterat att jag denna gång enbart ska satsa på koraller som men verkligen vill ha. Tidigare har jag lagt i koraller enbart för utfyllnad och det ser jag nu är ganska meningslöst. Problemet är att dessa koraller är både dyra och svåra att få tag på men det får väll ta den tid det tar i så fall. Citera
Curtus Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Mycket läckert! God smak verkar du ha med. Citera
Richard Postat 9 mars 2010 Författare Postat 9 mars 2010 Lite nyförvärv har landat i burken. Är det någon i närheten som är sugen på att byta lite knappar. Jag åker en del i jobbet så jag kan även fixa transport om det finns något intressant att byta med. Citera
Hulteke Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 Hej Richard.Väldigt roligt att se att du är på "g" igen. Verkligen fina koraller! Som du vet är mitt färgseende så där men på bilderna ser man hur fint det är . . .Kul att se Pikken här också. Rena familjefesten! Citera
smen Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 trevligt tank du har. får ta och komma ner till dej när man har lite mera tid så man inte är i full språng som här sist. Citera
adddo Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 Skitfult.. Allrahelst den där på en pinne... o knapparna med.. verkligen.. Citera
Richard Postat 10 mars 2010 Författare Postat 10 mars 2010 Tack för den positiva responsen.Skitfult.. Allrahelst den där på en pinne... o knapparna med.. verkligen..Adddo, du kan ta dig någonstans Citera
Laggeman Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 Den där grönaktiga flakväxande på bild 020, vad är det för en?Fina koraller, diggar knapparna, tar gärna ock kommer förbi i sommar när vi kör upp till Husqvarna en runda. Citera
Galdrin Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 Kan det var någon sort av Echinophyllia? Hur som helst så är den läcker. Citera
Richard Postat 10 mars 2010 Författare Postat 10 mars 2010 Den där grönaktiga flakväxande på bild 020, vad är det för en?Fina koraller, diggar knapparna, tar gärna ock kommer förbi i sommar när vi kör upp till Husqvarna en runda. Du är mycket välkommen, glöm då inte att ta med dig lite koraller för byte . Det är mycket riktigt en Echinophyllia sp. Dom är grymt fina när den dom breder ut sig Citera
-=Mr_B=- Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 Skitfult.. Allrahelst den där på en pinne... o knapparna med.. verkligen..Adddo, du kan ta dig någonstansJag tolkade hans inlägg som sarcastiskt, och ditt som om du tog honom på allvar. Fan vet om det inte borde vara obligatoriskt med sånna där skitfula små gula ansikten så att man tydlig gör sånt. Jag hatar dem, men fan, i bland alltså...B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.