Illustratören Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Gjorde ett kanske bra, kanske dåligt impulsköp för några dagar. Fick för mig att jag skulle köpa en rejäl bok för akvariefisk identifiering och lite som ett uppslagsverk över vilka sorters firrar jag kan tänka mig i framtiden.Sedan tidigare har jag DR. Burgess´s mini atlas och tänkte därför slå till på den stora varianten. Men då plötsligt dök denna bok upp framför ögonen:World Atlas of Marine Fishes Blev bara tvungen att beställa den (ca 700-800:- ), och nyfiken som jag är klarar jag inte av att vänta utan måste få veta vad ni tycker om den. Är det i huvudtaget någon som lagt vantarna på denne rackare?Borde vara en drös här på guiden som kan yttra sig hoppas jag =-)PS:Boken ligger nu även uppe under produktguiden, så ni får gärna betygsätta där med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 24 januari 2008 Författare Dela Postat 24 januari 2008 Men hallå! Är det verkligen ingen som har köpt eller kollat i denna bok?! Jag kan väll omöjligen vara den första här på forumet som köper denna tegelsten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Jag tror jag har bläddrat i den hos min handlare, helt ok bok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 helt ok, en grej som jag stör mig på dock - fiskarnas namn står bakvänd ordning, t.ex Acanthurus dussemieri står inte under A utan d....struntsak kanske, men irriterande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 29 januari 2008 Författare Dela Postat 29 januari 2008 Japp så har man fått boken!Stor som en rejäl bibel och lika mycket bilder som en kortfilm =-)Varierande kvalitet på bildmaterialet och ordningen av firrarna (bokstavs) är lite jobbig. Men annars är jag rätt nöjd med köpet. Knappt någon text men det va bilder jag ville ha och bilder jag fick.Dock är boken för stor och tung för att kolla i på kvällen i sängen så det får bara bli godkänt, men väl värt pengarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 har inte den aktuella boken, men jag såg däremot på RC att bok nr 4 i Michael W Scotts Reef fishes serie är på gång. De 3 som finns i den serien tycker jag är kanon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 jag har oxå den boken. tycker den är skit bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Glöm som sagt inte att betygsätta denna (och andra produkter) i Produktguiden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ahab Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Japp så har man fått boken!Blir också sugen på den boken. Men var hittar du den till det priset du nämner i det första inlägget. Du kanske kan pm:a mig så slipper vi inlägg om att detta forum inte är Pricerunner.har inte den aktuella boken, men jag såg däremot på RC att bok nr 4 i Michael W Scotts Reef fishes serie är på gång. De 3 som finns i den serien tycker jag är kanonKul! Riktigt bra böcker. Har du någon länk? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 släpps i feb i USA:http://www.amazon.com/Damsels-Anemonefishes-Fishes-Scott-Michael/dp/1890087971/ref=cm_cr_pr_sims_ifinns i adlibris sortiment oxå, men utgivningsdatum satt till 200805 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 30 januari 2008 Författare Dela Postat 30 januari 2008 Jag köpte boken från:http://www.tmc-publishing.com/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Mattias, lägg som sagt gärna in den i produktguiden också, så kan fler ta del utav pris och köpställe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pikkenix Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Om fel bok men är det någon som har ISBN-numrena till Michael W Scotts Reef fishes-serie (de 3 elelr möjligtvis även den fjärde boken)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 30 januari 2008 Författare Dela Postat 30 januari 2008 Jag har lagt upp boken i produktguiden, men jag hittade inte vart jag skulle lägga in responsen. Hittade knappen "reply" idag och har nu gjort mitt utlåtande =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Här är titlar och ISBN till "Reef fishes" seriens tre böckerReef fishes volume 1 ISBN-10: 1890087211 ISBN-13: 978-1890087210 Angelfishes & Butterflyfishes: Reef Fishes Series ISBN-10: 1890087696 ISBN-13: 978-1890087692 Basslets, Dottybacks and Hawkfishes: Plus Seven More Aqarium Fish Families with Expert Captive Care Advice for the Marine AquaristISBN-10: 1890087335 ISBN-13: 978-1890087333 Fanns två ISBN till varje bok på amazon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pikkenix Postat 31 januari 2008 Dela Postat 31 januari 2008 Tack mattias! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.