leucosternon Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 HEJ!Vi har skaffat oss en stjärnmuräna och undrar vad man ska ge den för mat, i nuläget äter våran bara musslor (på burk) men vi kan ju inte mata den med musslor hela tiden. Vad mer för mat kan man ge den så att den får lite varierad kost. Är dom kinkiga på matten överlag eller? Tacksam för svar.....Mvh Micke o Maria:smiley24: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 Prova med en liten bit räka eller torsk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 28 januari 2008 Författare Dela Postat 28 januari 2008 Det ska vi göra, tack för tipset!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 28 januari 2008 Dela Postat 28 januari 2008 På ICA o de flesta andra mataffärer finns det fryst "seafood" blandning typ sånt man ska göra pastasåser a´la medelhavet på som innehåller små bläckfiskar, räkor, musslor, krabba o fiskbitar.Dom brukar vara poppis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Fiskbilen kommer till mitt ICA varje torsdag. Har dealat med dem så jag får små sillar och rens av dem till min stjärnmuräna och drake. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Kanske kan mata med Black Molly.Har du några bilder på din muräna?/J Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 29 januari 2008 Författare Dela Postat 29 januari 2008 Tack för tipsen Vi provade att ge den räka i går och det var mer än populärt, han var helt vild.Vi ska lägga in en bild, tar en i kväll när vi ska mata.MVH Maria o Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 29 januari 2008 Författare Dela Postat 29 januari 2008 Fiskbilen kommer till mitt ICA varje torsdag. Har dealat med dem så jag får små sillar och rens av dem till min stjärnmuräna och drake.Hur länge har du haft din muräna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 29 januari 2008 Dela Postat 29 januari 2008 Tror det närmar sig tre år nu.Finns några bilder här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=175861&postcount=91 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 30 januari 2008 Författare Dela Postat 30 januari 2008 Kanske kan mata med Black Molly.Har du några bilder på din muräna?/Jursäkta oss Johan att vi inte lagt in bilden som lovat. Men den kommer vilken dag som helstMVH Maria Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Ni har ju inte haft den så länge så den kan väll inte hunnit äta så många gånger än. Hur ofta matar ni den? Efter att jag varit hos er (tackar för titten) så läste jag lite om er muräna och om jag minns rätt ska den äta 2ggr/vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 30 januari 2008 Dela Postat 30 januari 2008 Min får en gång i veckan, missar jag matningen med några dagar så "står" muränan upp som ett periskop och glor på mig när jag går förbi.. Lite småläskigt när man känner stirrande blickar i nacken. Vet inte hur han lyckas, för de är hyffsat närsynta i vanliga fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 31 januari 2008 Författare Dela Postat 31 januari 2008 vi har matat den 2 ggr \ v. Men varje kväll är han helt galen och simmar runt och letar mat.Han brukar till och med simma ner i ytavrinningsfacket och vända, han kommer tillbaka själv.Det verkar vara en hungrig rackare.Vi har matat den med musslor och räkor hittills och det gillar han. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 5 februari 2008 Författare Dela Postat 5 februari 2008 provar att bifoga bild på våran muräna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 5 februari 2008 Författare Dela Postat 5 februari 2008 vill tacka alla duktiga saltisar som har svarat på mina frågor om bilder, mat, alger och allt annat ni är suveräna-respektMVH Maria Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 5 februari 2008 Dela Postat 5 februari 2008 lite synd att bilden vart så liten, du har ingen större? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
leucosternon Postat 6 februari 2008 Författare Dela Postat 6 februari 2008 ska prova igen och få en lite bättre bild, har precis lärt mig hur jag bifogar bilder så det kommer bättre bilder \ maria Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.