Gå till innehåll

Saltvattensmänniskor i Luleå!


Peppz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag bor i Luleå och har mailat till Peppz och föreslog att vi som bor i Luleå skulle ordna en träff, men jag har inte hört av någon enda, så jag antar att Ni vill vara anonyma.

Sten Losenborg

Jaha, måste blivit nått fel då. Jag har inte fått nått mail :(

Joo, en träff skulle väl kanske gå att ordna, vi kan ju våldgästa Rolle om inte annat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Peppz

Rolle håller ju på att bygga en saltvattens avdelning nu, skall bli intresant att se den i färdigt tillstånd.Jag har varit utomlands i tre veckor och har legat lågt med mitt akvarium, tänker åka ner till Umeå till helgen och titta på den Akvarie affär som finns i Obbola samt den som finns i Holmsund det kanske finns någon i Skellefteå också som man kan titta på, utbudet hos Rolle har ju varit magert men kanske nu blir bättre, Rolle är ju en hyvens kille men han tar alldelen för mycket betalt för prylarna.Jag kollade på en skummare Rolle tog 1995 för en skummare samma kostar i Stockholm 1440 så han får nog skärpa sig med priserna.

Hör gärna av dig så kan vi kanske stråla samman hos Rolle och på det sättet lära känna dig.

Beträffande mina 2 mail till dig så det ena beklagade jag dig för att din fisk skadade dig och jag frågade hur det var med dig.

Sten även kallad Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Peppz

Rolle håller ju på att bygga en saltvattens avdelning nu, skall bli intresant att se den i färdigt tillstånd.Jag har varit utomlands i tre veckor och har legat lågt med mitt akvarium, tänker åka ner till Umeå till helgen och titta på den Akvarie affär som finns i Obbola samt den som finns i Holmsund det kanske finns någon i Skellefteå också som man kan titta på, utbudet hos Rolle har ju varit magert men kanske nu blir bättre, Rolle är ju en hyvens kille men han tar alldelen för mycket betalt för prylarna.Jag kollade på en skummare Rolle tog 1995 för en skummare samma kostar i Stockholm 1440 så han får nog skärpa sig med priserna.

Hör gärna av dig så kan vi kanske stråla samman hos Rolle och på det sättet lära känna dig.

Beträffande mina 2 mail till dig så det ena beklagade jag dig för att din fisk skadade dig och jag frågade hur det var med dig.

Sten även kallad Stenlo

Jo, du tänker nog på akvarielagunen och aquawarehouse? I skellefte finns ju nordhs zoologiska eller va de heter, men jag vet inte vad han har för utbud. Rolle är lite fet på priserna men jag brukar ändå välja att handla där pga. servicen. Man får ingen sån support om man handlar via nätet. Men han brukar få in listor med saltvattensfirrar som går att beställa hem, brukar komma nån gång i månaden och det brukar vara shyssta priser. Han köper från ett ställe som håller firrarna i karantän några veckor innan dom skickas å det är utmärkta exemplar. Jag har aldrig haft problem med beställd fisk därifrån. Så fråga efter nån aktuell lista med priser nästa gång du är där :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill oxå träffas....KUL!! Förretsn var jag in till Rolle idag. Han hade fått in nya fiskar, dock endast clowner, goby och en doris. Sedan hade han fått in lite rörmask och sådant. Kul. Nästa vecka skulle han få in ännu mera.

Najs.

Då kanske man tar en sväng dit sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...