Gå till innehåll

Saltvattensmänniskor i Luleå!


Peppz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej på er alla.

Köpte av Rolle en firre som inte gör något annat än plockar upp sand från botten och silar ut detta genom gälarna, problemet är att han tömmer gälarna över levande stenen så att det ligger vit sand över allt. I dag tog han sig för att plocka upp alla små snäckskal som jag har i Akvariet och stoppar sedan in dessa i håligheter i LS När jag gett mat till de andra fiskarna så ätaer han inte så tydligen finns något i sanden som han lever på.Fisken är helt vit med lite gult vid huvudet samt ett nion streck vid ögat ca 4 cm lång och smal.

Jag har lust att bryta huvudet av den rackaren men fick betala 400 för den så den får väl hållas.

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej på er alla.

Köpte av Rolle en firre som inte gör något annat än plockar upp sand från botten och silar ut detta genom gälarna, problemet är att han tömmer gälarna över levande stenen så att det ligger vit sand över allt. I dag tog han sig för att plocka upp alla små snäckskal som jag har i Akvariet och stoppar sedan in dessa i håligheter i LS När jag gett mat till de andra fiskarna så ätaer han inte så tydligen finns något i sanden som han lever på.Fisken är helt vit med lite gult vid huvudet samt ett nion streck vid ögat ca 4 cm lång och smal.

Jag har lust att bryta huvudet av den rackaren men fick betala 400 för den så den får väl hållas.

Stenlo

Valencienna puellaris? Kan det vara en sådan måntro? Han har haft inne såna, köpte en själv faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, nu börjar vi vara en hel hoper med folk.

Det finns mycket dolt i Luleå :)

Det skulle vara roligt att se vilka ni är, och vad ni har för erfarenheter.

Bara Rolle skulle fylla upp sina salt kar, så det finna lite fisk att botanisera bland.

Zebrazoma Xanthurum skulle var fin att få tag i, samt en Zebrazoma Flavecsens.

//Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, nu börjar vi vara en hel hoper med folk.

Det finns mycket dolt i Luleå :)

Det skulle vara roligt att se vilka ni är, och vad ni har för erfarenheter.

Bara Rolle skulle fylla upp sina salt kar, så det finna lite fisk att botanisera bland.

Zebrazoma Xanthurum skulle var fin att få tag i, samt en Zebrazoma Flavecsens.

//Peter

Ja det är ett privilegie jag har haft under tiden jag vart på akvariecenter att jag fått se dom flesta som håller på eller har börjat med saltvatten, och vi är en ganska bra skara i dagsläget :)

Rolle kommer ha mer fisk framöver, tanken med dom nya karen och fler i antalet av dem är att kunna hålla ett större parti hemma och ha fler olika arter samtidigt.

Än så länge så har det dock sagt slurp på allt så fort det kommit hem nått, men vi får hoppas att han klarar av att hålla efter vårat sug på nya fiskar och allt annat trevligt som man kan befolka karen med.

/Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som Du säger PEPPZ vi är en hel del som håller på med detta, men mitt förslag om att ordna en träff tillsammans vart tog det vägen ???

HÖR AV ER TILL MIG SÅ SKALL JAG FÖRSÖKA ORDNA DETTA , MEN JAG ORDNAR INTE EN TRÄFF DÄR JAG KANSKE STÅR ENSAM OCH TALAR TILL MIG SJÄLV!!

stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara kul att byta erfarenheter. Vi kan göra en ICQ, MSN lista på oss.

Som Sten säger, en träff vore fint.

Vi kanske kan lägga ut nån bild på oss, vi kanske redan känner igen varandra.

//Peter

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10365

Lägg gärna in info där också. :)

Andra länkar som kan vara kul och av intresse:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5233

samt

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21092

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...