Gå till innehåll

Saltvattensmänniskor i Luleå!


Peppz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ehh Peter...jag är Den Arme Faan Som Bokat Den...men, Du Kanske Har Tur, Min Pojkvän Skall Gå Och Hämta Den Ikväll Och Jag Har Sagt Till Honom Att Om Han Vill Ha En Annan Fisk Så Får Han Köpa En Annan Istället. Så Om Du Går Till Honom I Morgon Så är Den Troligtvis Kvar!!!! Men Om Han Nu Väljer Den Så Kanske Den är Till Salu För Rätt Pris....he He He!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Peter för ditt besök, det var tevligt att träffas igen och tala om diverse saker.Jag var till Rolle och det följde med en sjärna till mig vill först ha ordning på CA innan jag köper mer fisk. Jag fick tag i Ca av honom i dag så jag får väl öka på halten så sakterliga.Kan man för övrigt anse att 360 är mycket för lite??

STENLO

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Ja men det ser ut som han sålt alla fiskar, typ bara några tråkiga kvar (enligt mig). Igår hade han många fina koraller....nu finns bara några få kvar. Ska man ha måste man vara där Onsdagar när han öppnar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

hej, nu ploppar en ny saltis upp i boden.

har just tömt ut mitt ena kar för att starta nått helt nytt för min del, saltvatten.

efter en tids tjatande från rolle och patrik så ska jag nu försöka mig på salt. karet är på 200 liter och jag tänkte inte köra med nån sump. planen för tillfället är att köpa ett osmos filter, salt och när salthalten är rätt i vattnet köpa ca 25kg LS och låta de gå i ca 2 månader innan jag köper övrig utrustning och börjar fylla på med levande.

sådär nu vet ni att jag finns iaf. ville bara säga hej och att jag finns, så kanske man får veta om de händer nått inom saltvatten i luleåområdet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen TWIQ !

Jag har samma storlek på mitt kar, och det har varit igång sedan i dec,Nu börjar det faktiskt att se ganska hyfsat ut.Det är synd att det finns så dåligt utbud här, men jag och Peter har bra kontakter vad det gäller fraggar om du är intreserad av det.

STENLO

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för välkomnandet.

jo utbudet är ju inte de bästa men nu när de börjar bli några som håller på så blir ju utbudet förhoppningsvis bättre.

just nu är inte fraggar så aktuellt men så småningom kommer de att stå högt på listan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Det var jag som köpte den annemonen, om du menar den som har röda ögon längs ut i topparna.Den är underbart vacker och jag satte den där jag tyckte att den skulle göra sig bäst och det har den tydligen tyckt skälv också.Det är ju samma annemon som finns när man öppnar saltvattens sidan.

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Robert...han har en drak fisk redan om den inte är såld. Han får in mer drakar i morgon sa han. Inte för att jag är intresserad av drakar men han nämde det när jag frågade vad han får in ikväll.

Joo, jag vet. En radiata har jag för mig att de är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Robert: Jag har flyttat över min anemon till mitt clown kar. Den verkar må lite bättre men inte helt 100. Rolle påstod att anemonen var i bra skick när jag köpte den, så jag vet inte hur jag ska göra. Vill egentligen ha den anemonen Sten har, men risken finns ju att den börjar må lika dåligt. Kankse lämnar jag ändå den tillbaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Robert: Jag har flyttat över min anemon till mitt clown kar. Den verkar må lite bättre men inte helt 100. Rolle påstod att anemonen var i bra skick när jag köpte den, så jag vet inte hur jag ska göra. Vill egentligen ha den anemonen Sten har, men risken finns ju att den börjar må lika dåligt. Kankse lämnar jag ändå den tillbaka.

Jag skulle vänta, det kan ta läääääääääääääääääääääääänge innan anemoner anpassar sig och hämtar sig. Ha den så högt upp i tanken som möjligt så den får så mkt ljus den kan få. Äter den om du ger den mat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...